Tehdy v červenci se nevyplatilo, že se jede za plného silničního provozu. Romana Galatíka (Frenštát pod Radhoštěm) jedoucího s doprovodným vozem čelně srazil projedoucí vůz a závodník skončil v hrozivých kotrmelcích v lese. Přežil zázrakem, dodnes ale s vážnými zraněními marodí. „Byla to jasná ignorace řidiče, závodníka musel vidět,“ tvrdí i dnes duše závodu – Luděk Hykl.

Ten se snažil pro letošní rok trať mezi Bělčí, Bratronicemi, Nižborem, Luby a opět Bělčí uzavřít alespoň částečně, jenže nepochodil. „Nejsme Tour de France, aby kvůli nám uzavřeli celou trať, to je jasné. Ale chtěli jsme, aby auta jezdila jen v jednom směru. Kraj souhlasil, policie v Kladně a Rakovníku také. Berounský policejní šéf Jirlink si ale postavil hlavu, pro mě nepochopitelně,“ zlobí se Hykl.

Berouňáci se však hájí. „Z hlediska bezpečnosti závodníků preferujeme obousměrný provoz s tím, aby závodníci dodržovali pravidla silničního provozu,“ uvedl zdroj z berounské policie pan Mencl. Neoficiálně je údajně problém je v tom, že na silnici je prý mnoho výjezdů a na všechny by se musely dát značky, popřípadě postavit lidé.
Nicméně ty právě Beroun jako jako jediný neposkytl, zatímto Kladno a Rakovník na svých křižovatkách policisty mít budou. „Do Nižbora musím dát dva své pořadatele,“ dodává Luděk Hykl, který při závodech malebnou krajinou v okolí Berounky očekává účast až stopadesáti cyklistů.
Ti budou závodit ve dvou kategoriích (muži do 30 a 40 let) na pět okruhů (celkem 94,5 km). Zbylých pět kategorií (muži do 50, 60 a nad 60 let, junioři 15–18 let, juniorky 15–18 let, ženy nad 19 let) čekají pouze tři okruhy (celkem 56,7 km). (rm, vil)