„Nám na pořadí nezáleží, ale musíme porazit jeden druhého," přidal se Jan Dudáš. Takže i kdyby dojel předposlední a jeho kolega poslední, byl by se svým výkonem spokojený.

„Budeme se možná za jízdy i shazovat. A když budeme poslední, dáme si to jako spanilou jízdu a do cíle dojedeme možná i vedle sebe," uvažoval Dudáš.

Miroslav Melč závodil na pionýru kanárkově žluté barvy. Tu si vybral, protože žádný žlutý pionýr mezi ostatními nebyl. „Renovoval jsem ho asi před dvěma roky," dodal Melč.

Sergej Deutch „osedlal" zánovního mustanga. „Půjčil mi ho tady Míla. Hlavně abych dojel, to je moje taktika. Když jsme jeli sem, nebyl s ním žádný problém, uvidím," vysvětloval Sergej.

Úderem čtrnácté hodiny se fichtly začaly řadit na start. Jezdci i stroje se halili do čím dál hustšího modravého dýmu. To jak túrovali stroje, aby start byl co nejostřejší. Poslední okamžiky do startu, napětí stoupá a modravý dým houstne. Mávnutím praporku Milda Hornof posílá jezdce na trať. Někteří odstartují hladce, jiní se odstrkují nohama. Vzadu zůstává jen zánovní mustang Sergeje. Ač do startu běžel jako hodinky, teď svého řidiče potrápil a ne a ne chytnout. Už se to muži v sedle povedlo, rozjel se za ostatními. Za ním mohli v klidu odstartovat slabší kolegové – mopedy Stadion. Ty totiž jedou přece jen pomaleji a silnějším fichtlům by se pletly v dráze.

Stroje s menšími či většími obtížemi zdolávaly asi patnáctikilometrovou trasu směr Příčina, Hvozd, Malinová, Krakov, Václavy a Nový Dvůr. Musely překonat pouze jeden vrchol z Příčiny na Žďár. Závodníky v cíli čekaly hezké odměny. Ty nejrychlejší samozřejmě pořádný věnec, v Petrovicích jako vždy z buřtů. Po závodě následovala zábava s hudbou k tanci i poslechu v petrovickém kulturním domě.

Na začátku Fichtel Matche vlastně byl hec a sázka. Jak řekl hlavní pořadatel Bedřich Chvátal: „Jednou jsme se s kamarádem u piva vsadili o to, kdo má lepšího fichtla. Rozdali jsme si to zhruba po stejné trase. Já to tenkrát vyhrál. Už jsme pak u toho zůstali a uspořádali závod pro veřejnost."

Bedřich Chvátal už nyní nezávodí, ale na start postavil dva stroje z vlastní stáje. Jeden řídil Jiří Bertok z Děčína a druhý Kamil Lutyšan.

„Třetí stroj jsme nestačili opravit. Zbylé dva jsme tak lehce připravili," podotkl Chvátal, který jeden z nich do své stáje přikoupil vloni v Rakovníku. ⋌