Loňský rok byl tedy stejně jako léta předchozí pro centrum rokem úspěšným. „Návštěvníků přibývá. Lidé si už zvykli,že když přijedou do cizího města, tak jejich první kroky míří k nám. Tady se dozví základní odpovědi na otázky: kde se ubytovat, najíst, kam jít za kulturou, na výlet nebo jaké zajímavosti a památky v Rakovníku a na Rakovnicku mohou vidět. Jaké bychom jim doporučili," popsala Vlasta Chmelařová.,
V informačním centru je vybaví prospekty a poradí jim. „Máme už dokonce připraveny programy šité na míru různým skupinám turistů. Jiné jsou třeba pro rodiny s dětmi, jiné pro starší lidi. Každého totiž zajímá něco jiného a pak s nimi ještě program doladíme na základě jejich specifických požadavků," popsala dále Vlasta Chmelařová.

A Irena Kovandová upozornila: „Chodí k nám také nezřídka obyvatelé Rakovníka a Rakovnicka. Ti ale zase mají většinou jiné okruhy dotazů. Hledají úřady, pojišťovny, firmy, opravny." Mnoho lidí také využívá v centru nabídku možnosti připojení a hledání informací na internetu nebo kopírování různých dokumentů.
Podle statistiky přišlo v loňském roce do rakovnického centra pro radu 299 cizinců. To je o třicet více nežli loni.
„Zajímavé je, že přibývá čím dál tím více turistů, kteří cestují na kole. A jedná se třeba o celé rodiny. Přijedou navečer a shánějí ubytování. Projíždějí prý na kole republiku a je to prý mnohem příjemnější a hlubší poznání, nežli kdyby tudy jeli autem," poznamenala Vlasta Chmelařová.
Nejvzdálenějším místem, odkud byl loni turista do Rakovníka zavátý, je Austrálie. „Rakovníkem jen projížděl, ale bylo to milé setkání. Turistů se kvůli statistice a také prostě proto, že nás to obyčejně lidsky zajímá, vždy ptáme, odkud jsou. Většinou hovoří anglicky nebo německy a z toho lze jen těžko poznat, z které země přijeli," konstatovala.

turistů jsou pochopitelně podobné: památky, ubytování, stravování. Informační centrum se snaží propagovat město Rakovník. Účastní se pravidelně veletrhů cestovního ruchu a má tak zpětnou odezvu od turistů. „To když sem přijedou a říkají: Vaše prospekty máme, vzali jsme si je už na veletrhu."
Propagace Rakovníka spočívá také v tom, že centrum vydává propagační materiály. Loni to třeba byly brožurky: Rakovnicko z výšky (o rozhlednách na Rakovnicku) a Vítejte na Rakovnicku! Ta je určena pro ty, kteří chtějí rychlou a přehlednou informaci o našem kraji.

Spolupracují se Sdružením Bohemia Centralis. Toto sdružení před více než deseti lety založilo několik měst – Beroun, Rakovník, Příbram a Kladno a vydávají kulturní kalendář, kde jsou k vyhledání veškeré kulturní akce. Kalendář je k sehnání ve všech informačních centrech a dávají ho lidem na již zmíněných veletrzích. Také ohlasy na vzhled informačního centra i historického centra města Rakovníka jsou prý velice pochvalné.

„Lidé odjíždějí spokojeni. Vždy se snažíme o to, aby se jim tady líbilo, aby si odnášeli z návštěvy centra i města dobrý dojem a doporučovali ho dále. Chválí si, že tu máme hodně prospektů, propagačních materiálů a velký výběr suvenýrů, které si mohou odvézt jako upomínku," dodala ještě Chmelařová.