Názory lidí na toleranci se různí. Někteří jsou pro schválení silniční novely, druzí toleranci razantně odmítají. Všichni se ale shodují, že by mohl nastat problém s překročením povolené tolerance. Pro toleranci je i rakovnický starosta Pavel Jenšovský. „Když jede člověk na kole s kamarády a dá si ve vesnické hospůdce jedno pivo, tak při tom sportovním výkonu to nemůže nikoho ohrozit,“ řekl Pavel Jenšovský.

Podobný názor na věc má i starosta města Nové Strašecí Karel Filip. Zdůrazňuje ale, že problém by mohl nastat se zneužitím tolerance. „Pokud si dá cyklista jedno pivo, mělo by to být v pořádku. S více by už ale mohl nastat vážný problém,“ řekl pro Rakovnický deník Karel Filip. S tolerancí souhlasí i starosta města Jesenice Jan Polák. Podle něho je zodpovědnost především na cyklistech, aby nesedali na kola, pokud alkohol omezuje jejich schopnost řídit. „ Souhlasím s tím, když si cyklista dá někde u cyklostezky oběd a zapije ho pivem, i když já sám mám radši to nealkoholické,“ řekl Jan Polák.

A někteří cyklisté to dělají už nyní a dostávají se tak do rozporu se zákonem. V loňském roce se na silnicích na Rakovnicku stalo celkem osm dopravních nehod, ve kterých figurovali cyklisté. „Z celkem osmi evidovaných dopravních nehod cyklistů byli tři cyklisté pod vlivem alkoholu,“ uvedla pro Rakovnický deník mluvčí rakovnické policie Michaela Richterová. Letos rakovničtí policisté zatím řešili pouze dvě dopravní nehody cyklistů. Z toho jeden cyklista byl pod vlivem alkoholu. Podle policie je snížení schopnosti řízení pod vlivem alkoholu, individuální u každé osoby. „Doporučujeme všem účastníkům silničního provozu, nejen cyklistům, aby nejezdili pod vlivem alkoholu. Přece jen chodci a cyklisté jsou nejzranitelnějšími účastníky silničního provozu, „řekla Michaela Richterová.

S návrhem na toleranci alkoholu v krvi u cyklistů přišli senátoři už před dvěma lety. Tehdy předložili Parlamentu návrh, který počítal s tolerancí 0,8 promile alkoholu v krvi, a to pokud pojedou na kole sami a pokud alkohol nevyloučí jejich schopnosti řízení. Parlament ale návrh na doporučení ministerstev vnitra, dopravy i zemědělství a také asociace pojišťoven nepodpořil.