„Na první pohled se může zdát tato žádost jako nějaký nesmysl. Nicméně zmíněná lávka pro pěší byla v minulosti zhotovena z torza kolejového vozidla Tatra Kopřivnice z roku 1932, které se sdružení snaží dát dohromady a shání na něj náhradní díly. Na základě žádosti byl klub vyzván k identifikaci jednotlivých dílů tak, aby tento zásah do konstrukce lávky mohla posoudit odborná firma zajišťující pro město Rakovník hlavní mostní prohlídky,“ řekl mluvčí radnice Jan Polák.

Podle vyjádření odborné firmy je demontáž dílů z mostní konstrukce možná, ale pouze za podmínky zákazu použití hořáku. Sundání součástek tak bude moci být provedeno mechanicky a ve výjimečných případech bude možné použít rozbrušovačku. Následně budou místa po odebraných dílech ošetřena protikorozním nátěrem. „Rada města s tímto postupem souhlasila s tím, že veškeré práce provedou zástupci klubu. Celkem se jedná o třináct dílů, které budou odprodány za cenu železného šrotu v hodnotě tři sta padesáti korun,“ doplnil mluvčí radnice.