Kladenská dopravní společnost i z tohoto důvodu nově nakoupila čtyři bezbariérové autobusy. Jak potvrdil ředitel kladenské ČSAD MHD Ludomír Landa, v současnosti jezdí dva bezbariérové vozy na určených trasách, nyní je uváděn do provozu třetí a čtvrtý posílí vozový park do konce ledna.

„Nové bezbariérové autobusy mají dveře v úrovni podlahy, nejsou tam žádné schůdky a u druhých dveří je vyklápěcí plošina, která se vysune na refýž. Na ni může vjet pohodlně maminka s kočárkem, případně vozíčkář. Uvnitř autobusu je dále vyhrazené místo pro vozík či kočárek,“ uvedl Landa.

Cestující se mohou s novými autobusy potkat zejména na lince 316 z Holubic přes Velké Přílepy do Prahy, Bořislavky a na lince 319 z Unhoště přes Hostouň a Dobrovíz ukončené na letišti Václava Havla v Ruzyni.

Nákup čtyř nových autobusů vyšel podle Landy na 20 milionů korun. „Vozový park obnovujeme dlouhodobě, takže jsme aktuálně na průměrném stáří vozů 7,6 roku, přičemž nejnovější autobus jejich věk ještě o nějakou desetinu sníží,“ doplnil Ludomír Landa.

Pod hranici šesti let se průměrný věk autobusů má prý dostat už příští rok. „Letos plánujeme ještě i další masivní omlazení vozového parku. Autobusů se chystáme nakoupit dalších 32 kusů. Všechny budou bezbariérové a polovina z nich budou vozy velkokapacitní. Buďto kloubové a nebo patnáctimetrové – tříosé vozy. Standardní autobus je v porovnání s ním dlouhý 12 metrů,“ vysvětlil ředitel. Díky velkokapacitním autobusům společnost přepraví více cestujících, ušetří jízdu i řidiče.

ČSAD MHD Kladno provozuje kolem 170 autobusů na městských i meziměstských linkách ve středních Čechách včetně spojů do Prahy. Společnost má přes 300 zaměstnanců a od roku 2016 patří do skupiny Arriva Transport ČR.

Po personální krizi, která nastala při integraci dopravy před dvěma lety, je prý v Kladně v současné době situace uspokojivá. „Po předloňském září jsme se s nedostatkem řidičů zhruba během čtyř týdnů vyrovnali. Nyní jich máme tolik, kolik potřebujeme. Co se týká platových podmínek, respektujeme vládní nařízení a platíme i více. Průměrný plat našich řidičů je 35 tisíc korun. Plus diety, stravné, příplatky a další benefity,“ dodal Landa. Podle jeho slov byla úprava mezd v Kladně nezbytná při porovnání s platy v Pražském dopravním podniku, aby zamezili odlivu pracovních sil.

Změna trasy linky 605 MHD Kladno

Z důvodu zahájení další etapy rekonstrukce ulice Milady Horákové dojde od pondělí 14. ledna ke změně trasy linky městské dopravy číslo 605. Linka bude mezi ulicemi Milady Horákové a Dlouhá obousměrně vedena ulicí Dr.Foustky. Zrušeny budou v obou směrech zastávky U Meisnerů, Dlouhá a ve směru do centra zastávka Svépomoc. Na objízdné trase je zřízena náhradní obousměrná zastávka Dlouhá u vyústění ulice Mostecká do ulice Dr. Foustky a ve směru z centra zastávka Svépomoc proti OC Penny.