Betonáž posledního segmentu budoucího jízdního pásu ve směru na Prahu probíhala ve čtvrtek od sedmé hodiny ranní do 16 hodin odpoledne a položilo se celkem 500 kubíků betonu a bylo položeno 80 tun betonářské výztuže. „Celkově jsme položili na estakádě 3 tisíce kubíků betonu. Pracuje zde kolem 40 až 50 dělníků, dvě betonářské pumpy a asi 15 vozidel. Hrubé betonářské práce na obou úsecích estakády budou hotovy v únoru příštího roku. Pak se ještě musí udělat římsy, vozovky, svodidla, zábradlí a další příslušenství mostu. Most tedy bude průjezdný s otevřením dálnice, které se plánuje na konec srpna,“ popsal stavbyvedoucí Pavel Aksamit.

Na trase budoucí dálnice u Krupé intenzivně pracuje zhruba 150 lidí s technikou.

Stavba úseku u Krupé začala v březnu 2022 a na jaře loňského roku také byla zahájena stavba samotného přemostění. Nový úsek dálnice, který bude zprovozněn na konci letních prázdnin, naváže na hotovou část mezi Prahou a Krušovicemi, po dokončení se významně zlepší spojení hlavního města s Rakovnickem, jihem Ústeckého kraje a Karlovarskem.

Estakáda u Krupé měřící 805 metrů byla ve čtvrtek propojena. | Video: Deník/Josef Rod

Na úsek u Krupé navazuje přeložka Hořesedel a obchvat Hořoviček, jejich stavba začala na jaře letošního roku. „Nyní se dostáváme ze země, probíhají zemní práce a termín zprovoznění co se týče Hořesedel bude září 2025 a Hořoviček listopad téhož roku. Těmito stavbami budeme na jesenické křižovatce a pak zbývá 12 kilometrů od Petrohradu po Lubenec. Tento úsek je ve fázi výběrového řízení na zhotovitele stavby. Na konci listopadu se budou otvírat obálky a pravděpodobně na jaře v příštím roce se začne stavět. Hotovo má být v roce 2026,“ informoval ředitel Správy Karlovy Vary Ředitelství silnic a dálnic Jan Hnízdil.

D6 tak nyní vyrůstá na celkem dvaceti kilometrech. Stavbu realizuje společnost Metrostav Infrastructure za 1,5 miliardy korun. Celá dálnice má být hotová v roce 2028, jako poslední se budou stavět čtyři úseky na Karlovarsku.