Těch soutěžních návrhů na nové logo města Rakovníka dorazilo v květnu v 56 obálkách celkem 91, bylo tedy z čeho vybírat a komise složená z odborníků českých univerzit, výtvarníků a zástupců města se pořádně zapotila, než bylo ve dvou kolech o vítězi rozhodnuto. Přišly i loga ze Slovenska a dvanáct z Rakovníka – amatérů i profesionálů, jednotlivců i firem, například Lokša PrePress, Milan Kounovský, Kateřina Konopásková, Jan Šnejdar, Petr Pidrman, Miroslav Soldán, Eva Sýkorova a další.

Soutěžní výzva sice zněla dosti toporně - „Vytvoření jednotného vizuálního stylu města“, ale v podstatě šlo o to, nahradit nadbytečně používaný
historický městský znak při každodenní činnosti úřadu, vyhradit mu pouze role slavnostní, výjimečné. Nové logo dvou symbolických červených klepítek svírajících počáteční písmeno R bude využito v propagaci města (tužky, čepice, trička…), v oblasti cestovního ruchu (informační brožury, letáky, plakáty akcí…) a pochopitelně v úřední korespondenci, na vizitkách, obálkách, jmenovkách kanceláří apod.

Při sobotním zahájení výstavy, vytvořené z došlých návrhů, se v Rabasově galerii sešli hlavní aktéři – starosta Zdeněk Nejdl, místostarosta Jan Švácha, mluvčí radnice Jan Polák, ředitelka knihovny Milena Křikavová, ředitel Rabasovy galerie Václav Zoubek - s vítězem soutěže Tomášem Nedomou (25) a ředitelem jeho pražské domovské společnosti Ogilvy CID Karlem Jandou.

„Původně jsem měl v hlavě dva jiné návrhy, ale když přišel tenhle, tak jsem ty zbývající opustil a podali jsme pouze tento jediný,“ prozradil sympatický autor u panelu se svým vítězným logem.

Iniciátor soutěže, mluvčí města Jan Polák se svěřil, že už jako zaměstnanec městského informačního centra se často s paní ředitelkou bavili o tom, jaká je škoda, když je městský znak všední činností města zbytečně nadužíván. S návrhem na soutěž proto začátkem letošního roku za starostou přišel a ten po chvíli váhání, jednalo se přeci jen o dost peněz, souhlasil.

Zdeněk Nejdl ve svém vystoupení určitou míru počáteční skepse přiznal. Dnes je ale o správnosti rozhodnutí přesvědčen a věří, že občané nové logo přijmou za své. Výstava potrvá do 27. září.

Autor: Ivo Mička