„Není lehké oznámit rodině, že například váš syn se domů nevrátí, protože zemřel při dopravní nehodě. Pokud se pak pohybují po okrese, pomníčky a místa jim tragédie stále připomínají. Na nehodovce musí sloužit jen otrlí lidé, kteří už mají něco za sebou. Jejich práce si moc vážím. Máme tu nyní stabilizovaný tým. Někteří policisté tu slouží více jak dvacet let. Nastoupili ale i mladí," řekl Ladislav Heller.

V této chvíli na Rakovnicku slouží deset nehodářů. Ideální stav by byl podle Hellera dvanáct až čtrnáct. Při nemoci, dovolené, školeních či střelbách se služba nedá příliš pokrýt.

Mezi nejčastějšími příčinami dopravních nehod jasně vede nevěnování se řízení, a to v 233 případech. Řidiči při jízdě telefonují, zapalují si cigaretu, svačí, koukají okolo.

„Největší zlo dělá telefonování za jízdy. Samozřejmě to pak řidiči zapřou," zkonstatoval Ladislav Heller, vedoucí Dopravního inspektorátu v Rakovníku.

Na druhém místě je rychlost. Řidiči kvůli nedodržení rychlosti havarovali ve sto třech případech.
Dále je to nedání přednosti v jízdě v pětatřiceti případech, pak předjíždění v jednadvaceti případech. Nejméně nehod se stalo v ostatních případech, to znamená technický stav vozidel.

Nejvíce problémů na silnici způsobují řidiči mezi osmnácti až sedmadvaceti lety. „Mladý řidič udělá řidičák, nemá zkušenosti a může si hned v bazaru pořídit ojeté silné auto. Vozidlo nezvládne a končí tragicky," popisoval Heller. Podle jeho názoru by měl řidičský průkaz získat člověk po autoškole například na tři roky, na takzvanou zkoušku. Pokud by dopravní hlídky během zkušební doby zaznamenaly závažné porušení pravidel silničního provozu v jednom roce, řidičský průkaz by odevzdal a musel by znovu do autoškoly.

Další kategorií jsou řidiči ve vyšším věku. „Tyto řidiči by měli omezit jízdu na frekventovaných místech, nebo přestat jezdit úplně. Často si neuvědomují, že jsou pro ostatní nebezpeční," zkonstatoval Ladislav Heller. Podle statistiky ale zavinili málo nehod.