Strážníci městské policie musí během každého týdne řešit případy neplatících zákazníků. Někteří z nich přichází do restaurací a barů již s úmyslem, že útratu nezaplatí. Více nám k těmto případům sdělil velitel městské policie Pavel Škvára.

„Říká se, že bez peněz do hospody nelez. Toto by mělo platit pro všechny zákazníky restaurací a barů. Pokud zákazník nemá peníze na to, aby svou útratu zaplatil, obsluha po něm může vymáhat škodu soudně.

Ovšem v dnešní době škodu nikdo nevymáhá, protože se pohybují v řádech stovek korun. V dnešní době se to nevyplatí řešit dál.“ V takovémto případě má obsluha možnost si zákazníka zapamatovat a při další návštěvě mu prostě nic neprodat.

Nejvíce neplatičů se objevuje v letních měsících. „Svého času jsme tady měli i jednoho cestovatele, který v létě využil pár restaurací, nezaplatil a poté zmizel. Ale pravidelné to tady rozhodně není,“ uvedl Škvára.

Pokud se u zákazníka prokáže úmysl, to znamená, že host úmyslně nezaplatí, jedná se o přestupek. V takovémto případě může policie uložit pokutu. Avšak peněžitý trest může potkat také obsluhu restaurace. Jestliže host přijde do zařízení už posilněný alkoholem a je v nekontrolovaném stavu, obsluha by mu neměla nalévat žádný alkohol. „Jedním z důvodů je ten, že host může být agresivní. Velmi málo se nám stává, že aby obsluha restaurace vydělala peníze, tak opilému zákazníkovi nalije, a pak nás zavolá, abychom opilého a agresivního muže odvedli,“ dodal Škvára.

Poslední případ neplatícího zákazníka se stal krátce před dvanáctou hodinou večerní. Neplatící host se nacházel v jednom z barů v Palackého ulici v Rakovníku. Na místě byl zjištěn muž z Rakovníka, který nezaplatil dvě piva v hodnotě třiceto korun. Celou věc galantně vyřešil jeden ze zákazníků, který za muže útratu zaplatil.