„Prostřednictvím mnou navrhované Čechovy cyklostezky. Na toto téma jsem zpracoval bakalářskou práci. Jednalo by se o tématickou cyklostezku regionálního významu, která by propojovala celý region jižním směrem.

„Rád bych, aby byly ukázány také památky, které nejsou tak přístupné, a které mají určitě ještě co říci z hlediska cestovního ruchu," zdůraznil Tomáš Bárt s tím, že destinace, má obrovský potenciál cestovního ruchu, a to díky své geografické poloze v rámci Chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko, a také díky velké četnosti památek, které mají v regionální i národní historii obrovskou hodnotu.

„Jsem cyklista a rybář a cítím jakýsi dluh ke zdejšímu kraji, neboť ho mám rád," vysvětlil Tomáš Bárt.
Při studiu na Vysoké škole polytechnické v Jihlavě se rozhodl právě pro toto téma své bakalářské práce a nelituje. „Přišlo ke mě zcela náhodou, typicky českým způsobem, a to u piva. A název dostala proto, že právě rod Čechů se velmi zasloužil o zdejší kraj i obyvatele," popsal Tomáš Bárt.
Cyklostezka by byla přibližně 12 kilometrů dlouhá s převýšením 160 metrů ve směru od Slabec k řece Berounce.

„Počítalo by se se střední náročností. Vedla by především po polních cestách a komunikacích místního významu, kde je omezený provoz. Tím by investice do nich z hlediska technického stavu vozovky, nemusela být tak velká. Peníze by tak šly především do stavby laviček a přístřešků," popsal dále Tomáš Bárt. Začínala by ve slabeckém mlýně, kde vzniká regionální kulturní centrum.

Cestou by se cyklisté mimo jiné zastavili u slabeckého zámku, v Újzedci a Hřebečníkách. A to už vám směrovka ukazuje na Šlovice, které jsou spojovány s prezidentem Eduardem Benešem a na elektroskanzen Čechův mlýn, což je další jádro cyklostezky. „Tam by se uvažovalo o dvou napojeních. Prioritní bych viděl podél řeky přes ostrov u mlýna, kde by se musela vybudovat menší lávka, která by překlenula mlýnský náhon a pokračovala by podél cesty přes takzvané šlovické Lurdy až ke skryjskému mostu. Tady by se napojila na další cyklostezku místnímu významu," vysvětloval Bárt. „Nebo sekundární napojení, které by šlo proti proudu přes Hornův statek až na Zvíkovec," konstatoval Bárt s tím, že by touto cestou rád poděkoval historikovi Ladislavu Čepičkovi a majiteli elektroskanzenu Šlovice Petru Čechovi, kteří mu s myšlenkou na cyklostezku pomáhají. „Už jsme tady s několika lidmi, kteří by byli ochotni něco přispět, hovořili. Finance bychom mohli také získat prostřednictvím dotací, takže uvidíme," dodal Tomáš Bárt.