Práce v Novém Strašecí i Zbečně skončily na sklonku loňského října. Oba objekty dostaly nové fasády, byly opraveny střechy, vyměněna okna a dveře. Změn se dočkaly i vnitřní provozní prostory, čekárny a kanceláře. U novostrašeckého nádraží dosáhly náklady jedenácti milionů korun, u zbečenského byly zhruba poloviční.

S podobným rozsahem oprav se podle mluvčí Správy železnic Nely Friebové počítá i v případě Řevničova a Chrášťan. „Budovy získají nové fasády, střechy, okna a dveře, opraví se veřejně přístupné prostory,“ uvedla Friebová a dodala, že předpokládaná cena bude zveřejněna až po veřejné soutěži, kdy bude znám zhotovitel.

Co s Křivoklátem a Rakovníkem?

Rovněž nádražní budova v Křivoklátu je stavebně i technologicky za hranicí životnosti. Správa železnic proto aktuálně připravuje projekt, který určí rozsah nezbytných stavebních úprav. „Projekt je na začátku, nicméně naší primární snahou je, aby budova zapadla do charakteru trati Beroun – Rakovník i do svého okolí, a zároveň kvalitou odpovídala stavbám jednadvacátého století,“ nastínila záměr Nela Friebová.

Vedle opravy objektu z osmdesátých let minulého století se uvažuje i o výstavbě nového objektu, finální rozhodnutí ale zatím ještě nepadlo. Začátek rekonstrukce se předpokládá v průběhu roku 2022.

Ve stejném roce by měly začít stavební práce na rekonstrukci železniční stanice v Rakovníku, za níž cestující bojovali i peticí, kterou podepsalo čtrnáct set lidí. Pokud vše půjde podle plánu, nádraží bude zářit novotou v roce 2024.

Podle Friebové je cílem komplexní modernizace železniční stanice. „Výstavba nových nástupišť, zajištění bezbariérového přístupu do prostor určených pro cestující a rekonstrukce kolejiště, která umožní zvýšení rychlosti průjezdných kolejí.

Stanice bude vybavena novým zabezpečovacím zařízením, stejně jako přilehlé traťové úseky do Lašovic a Chrášťan,“ vysvětlila mluvčí Správy železnic a připomněla, že v rámci stavby budou řešeny rovněž parkovací plochy v prostoru u výpravní budovy.

Posledních oprav se rakovnická nádražní budova dočkala před třemi lety, kdy byla opravena fasáda a vyměněna okna i dveře. Náklady tehdy přesáhly čtyři miliony korun.