Ministr dopravy Dan Ťok uvažuje o změně z toho důvodu, aby řidiči strávili na křižovatkách kratší čas a tím se snížili emise z aut. „Snahou je přispět k větší plynulosti dopravy. Auta mnohdy stojí na červenou, i když ve volném směru nic nejede,“ nechal se slyšet ministr Dan Ťok.

Ten také zmínil, že podobný systém funguje v Americe roky a problém s tím řidiči nemají. Na jakékoliv křižovatce mohou řidiči bez problému odbočit na vpravo i když svítí červená. Pouze na některých křižovatkách je to zakázané. Ministr Dan Ťok dále uvedl, že si nemyslí, že by čeští řidiči byli horší než ti američtí a uvítal by zelené šipky všude.

Jenže.

Odbočování vpravo i na červenou s sebou nese rizika. Možnost srážky s chodcem. „Se změnou příliš nesouhlasím, a to vzhledem k možnému střetu automobilu s chodcem. Jen za letošní rok zemřelo na silnicích právě po střetu automobilem 68 chodců. Nechal bych vše tak, jak je,“ reagoval na dotaz Rakovnického deníku Tomáš Jirásek, zástupce vedoucího dopravního inspektorátu v Rakovníku.

Deník oslovil deset řidičů kamionů. Pouze dva z nich by změnu uvítali, zbylí byli proti. „Myslím si, že by se křižovatky staly mnohem nebezpečnějšími. Stačilo jen, když se všude zmiňovala jakási absolutní přednost chodce. Neměnil bych to. A těch pár minut navíc, určitě nikoho nezabije,“ reagoval řidič Tomáš Hůla.