Příprava na obchvat

„Aby opozice převzala předsednictví, se nebráním, zatím organizuji pouze toto první setkání,“ řekl k tomu starosta. Podle jeho vyjádření nebudou v komisi pouze odborníci z politických stran – přizváni jsou i úředníci z dotčených odborů rakovnické radnice.

„Navíc na jednotlivých schůzkách bude vždy přítomen i odborník z krajského úřadu,“ doplnil Nejdl. Kraj má být totiž podle vedení města realizátorem výstavby obchvatu.S tímto argumentem ale opozice nesouhlasí. Naopak se domnívá, že realizátorem může být i samotné město. Jediné co k tomu podle opozičního lídra zastupitelského klubu ČSSD Marcela Chládka potřebuje, je větší aktivita.

„Kraj by podle mne větší aktivitu od města přivítal. Nyní to vypadá, že město v této problematice nemá vizi, a výstavba obchvatu ho prostě netlačí. Pokud ale za krajem přijdete s připraveným projektem, vykoupenými pozemky a zajištěným financováním od unie, nevidím důvod, proč by nepřehodnotil své priority,“ řekl Chládek.

Podle posledních deklarací hejtmana Petra Bendla je pro kraj nejdůležitější dostavba rychlosilnice na Karlovy Vary, navíc podle něho obchvat potřebuje v kraji minimálně další desítka města.Podle předsedy okresní organizace ČSSD Luboše Dolečka při projektové připravenosti a vykoupených pozemcích reálná šance na získání minimálně 80 procent od unie na tranzit existuje. Dnes se cena obchvatu odhaduje na tři čtvrtě miliardy. Město by tedy muselo navíc sehnat 150 milionů. A zde je podle opozice právě prostor na finance od kraje nebo městských úvěr.