Podle ohlasů členů skupin dopravní komise, která v nedávné době vznikla a jejíž členové se poprvé sešli minulý týden, se sice objevují návrhy na jiný parkovací systém, ovšem ty nemají takovou podporu jako návrh na modernizaci současného systému.

Důvod? Ten je podle některých rakovnických zastupitelů jednoznačný. Závorový systém má totiž výhodu v tom, že jej nelze snadno obejít, zatímco v případě parkovacích automatů na náměstí by musela hlídka městských strážníků kontrolovat poctivost řidičů. S tím také souvisí ekonomický výnos pro město, jenž rozhodně není zanedbatelný. V posledních letech se jedná vždy o částky okolo čtyř milionů korun. Navíc závory zabrání také tomu, aby si řidiči zkracovali cestu přes Husovo náměstí.

„Řešili jsme tuto variantu a závory budeme muset nejspíše na náměstí ponechat, a to kvůli omezení limitu průjezdu automobilů náměstím. Všichni víme, jaká je nyní dopravní situace v době dopravní špičky v ulici Na Sekyře a také v Havlíčkově ulici," reagoval před časem na dotaz Rakovnického deníku místostarosta Miroslav Samaš (ANO).

Závorový systém by se však měl dočkat modernizace a hlavně by měla zmizet takzvaná výběrčí budka u výjezdu. 

Modernizace závorového systému by spočívala především v odstranění takzvané výběrčí budky u výjezdu z Husova náměstí, kde se také tvoří často fronty, jelikož zde řidiči platí za parkování. Nově by zde s největší pravděpodobností byly na výjezdu umístěné dvě automatické závory kvůli plynulejšímu a rychlejšímu odbytu. Řidiči by pak za parkování neplatili u výjezdu, ale u některého z platebních terminálů na Husově náměstí. Dva vjezdní pruhy se závorami by mohly vzniknout také u vjezdu v Palackého ulici. „Tento návrh, který podporuje i naše hnutí Město pro vás, vypadá, že konečně získá širší podporu napříč politickým spektrem v zastupitelstvu. Samozřejmě, že je současně potřeba řešit i režim v Trojanově i Nádražní ulici, aby nedocházelo k nekázni řidičů a snahám o obelhání systému," nechal se slyšet lídr hnutí Město pro vás Miroslav Koloc.

Že v historickém centru Rakovníka s největší pravděpodobností zůstane závorový systém, svědčí i vyjádření lídrů politických stran a hnutí. Většina lídrů se totiž počátkem dubna letošního roku nechala slyšet, že podporují variantu parkovacího systému s výjezdní závorou. Proti umístění závor se tehdy vyslovili jen lídr hutí ANO Miroslav Samaš a lídr KSČM Vladimír Kvasnička.

Jasno o budoucím parkovacím systému chce mít vedení města do konce letošního roku. Původně sice rakovnická koalice po jejím vzniku hovořila o co nejrychlejším řešení dopravního systému na Husově náměstí v Rakovníku, včetně tolik let slibovaného odstranění výběrčí budky. Nyní prý bude úspěchem, když se změna systému podaří do konce volebního období.

„Když se nám vše podaří ve volebním období, tak to bude úspěch, protože to bylo programem každé strany v posledních třech volebních obdobích a žádné z nich se to nepodařilo," vysvětlil místostarosta Miroslav Samaš a jedním dechem ještě dodal: „Každopádně ale chceme co nejdříve odstranit výběrčí budku u budovy gymnázia."

Pomoci má radním města v otázce možné změny či modernizace parkovacího systému v historickém centru města dopravní komise. Její vznik před několika týdny schválili radní.

„Kromě zastupitelů jsou členy komise také úředníci z odboru dopravy a také odboru správy majetku," informoval Miroslav Samaš (ANO), místostarosta Rakovníka.

Nová dopravní komise má podle místostarosty Rakovníka nahradit pracovní komisi, která vznikla na počátku letošního roku a která se zabývala možnostmi parkování v centru města a v jeho okolí. Zřejmě prioritním úkolem dopravní komise bude vyřešení otázky parkování v historickém centru Rakovníka. Již více jak deset let se totiž Rakovničanům nelíbí takzvaná výběrčí budka u budovy rakovnického gymnázia. Ačkoliv práce na změně parkovacího systému neplynou přesně podle původních představ a záměrů, místostarosta Rakovníka Miroslav Samaš je zatím s průběhem příprav změny spokojený. Podle něho se v rámci pracovní skupiny vedly vždy konstruktivní diskuze, během kterých se došlo k řadě úskalí jednotlivých zvažovaných systémů v centru.