Utkali se vlastně ve dvou kategoriích. První den podle mezinárodních pravidel a druhý den podle národních. Obě kategorie přináší drobné odlišnosti, ale modeláři, kteří vlastní rádiem řízenou polomaketu, se mohou zúčastnit obou soutěží. V obou kategoriích zabodovali piloti z Rakovnicka a získali zlato. V soutěži podle mezinárodních pravidel byl první Pavel Vydra mladší z LMK Rakovník. V druhé kategorii podle národních pravidel zlato získal Jan Doubrava z LMK Pavlíkov.

Účast zhodnotil Jaromír Hoblík z pořádajícího Leteckomodelářského klubu v Rakovníku: „Přijeli k nám téměř všichni piloti, kteří se v republice soutěží účastní. To by se mohlo zdát dobré, ale musím říci – bohužel. Na zábavné akci, třeba na rakovnickém Model air show, se sejde polomaket o hodně více. V republice je jich šestkrát tolik, než se účastní soutěží, lidé zkrátka nesoutěží."

V soutěži totiž plní dvě hlavní kritéria. Pilot musí dodat podklady, podle nichž letadlo postavil, aby bodovači mohli porovnat shodu originálu s modelem. A to bývá kamenem úrazu zejména u modelů postavených ze stavebnic. Málokterá je tak přesná, že obstojí při statickém hodnocení.
V letové části pak pilot předvádí předem dané obraty v přesném pořadí.

„Ne každý dokáže létat, jen, co nebe dá, ale udělat obraty tak, aby byly poznatelné a hodnotitelné," zkonstatoval Hoblík.

Po statickém hodnocení bodovačů na zemi následovala tři kola letové části. V té se mimo povinných prvků, například start či přistání, létají prvky výběrové, průlet, přemet, výkrut, souvrat. Bodovači let hodnotí body od jedné do deseti. Ze tří startů se nejhorší výsledek škrtá. Ke zbylým dvěma se přičtou body statického hodnocení a nejvyšší součet určí pořadí.

Na letišti se mezi modely objevily různé zajímavosti. Největší z nich byl Boeing Stermen Václava Hranáče z LMK Ostrov. Byla to nejmenší polomaketa, je vyrobená z EPP (hmoty podobné pěněnému polystyrenu), sestavená z čínské stavebnice. Pohon zajišťoval střídavý elektromotor. Při rozpětí křídel necelý 1 metr byl krátce střižený trávník značnou překážkou při startu i přistání.

Počasí po oba dny bylo téměř ideální, takže se celá soutěž obešla bez větších kolizí. Jediné, co se úplně rozbilo, byl talíř při mytí nádobí po obědě.