Jako na dlani, tedy vlastně v několika řadách, návštěvníci viděli historický vývoj těchto nepostradatelných pomocníků. Jedním z nejstarších byl traktor značky Porsche z roku 1955. Jinak už žádné nej.. našim zetorům nikdo nevzal. Sjelo se jich tu nejvíce.

Některé staré, upracované, s parádní patinou, další rovněž dříve vyrobené, ale v novém kabátě. Nechyběly ani dobře známé červené zetory, které si na tuhle parádu odskočily z pole. Ostatně málokterému exponátu byl dopřán odpočinek, většina z nich svým majitelům stále dobře sloužila. Většina z nich také přijela po vlastní ose ze Hředel i z nedalekého okolí.

Po vlastní ose jel hodinu z Vašírova se Zetorem Superem z roku šedesát čtyři Václav Hlavsa: „Vyjel jsem v devět hodin po karlovarce, v deset jsem tu byl. Jelo se mi dobře."

Kromě supera má Václav Hlavsa ještě doma pětatřicítku zetora s pěti rychlostmi z roku padesát sedm. S oběma jezdí na pole. Zetor Super tahá postřikovač, rotační sekačku, obracečku.

„Toho supera jsem dával dohromady čtyři roky. Byl to vrak a nastrkal jsem do něj spoustu peněz. K zemědělství jsem moc vztah neměl, dělal jsem na Poldovce, ale mezi traktory jsem vyrůstal, takže jsem se teď k tomu zase vrátil," vysvětloval Václav Hlavsa.

Z Povlčína přijel Richard Zetek s traktorem Škoda 30 z roku 1948, naším prvním poválečným traktorem. Koupil ho před patnácti lety pro radost a postupně ho dával dohromady. Traktor tedy už na poli nepracuje, ale Richard Zetek s ním jezdí na projížďky po okolí: „Mám takový malý valníček. Naložím celou rodinu a jedeme ven. Doma mi říkají: Je to dost, žes nás taky někam vyvez! Traktory mám rád od malička, takže jsem si vlastně splnil sen," vysvětloval s úsměvem.

Kromě téhle škodovky má ještě v garáži o něco mladší kousek a také motorky. „Líbí se mi všechny staré traktory, hlavně zetory, jsem patriot. Obdivuji, že tak staré stroje jsou ještě v chodu a pracují,"dodal Richard Zetek.

Kromě traktorů svoji práci ještě předvedli stacionární motory, také umělecký kovář Jaroslav Veselý ze Hředel.
Protože Hředelští traktoriádu vlastně uspořádali o svoji pouť, děti si užily na houpačkách a kolotočích, připravena byla také tombola, občerstvení a večerní taneční zábava pod širým nebem.
„Hrálo se do dvou hodin do rána, ale rozcházeli jsme se až za rozednění. Lidí přišlo opravdu hodně, což nás potěšilo. Vytočilo se sedmnáct sudů piva," řekl za pořadatele, hředelské hasiče, Radek Bartoš.

Na druhém ročníku Hředelské traktoriády opět převládaly zetory, i když byste tu objevili třeba porsche, škodovku nebo holdery. Úderem dvanácté historické stroje vyjely na okružní spanilou jízdu po vesnici, aby se pak vrátily zpět na dvůr u hasičské zbrojnice. Tam je obdivovali a vzpomínali hlavně pánové, kteří s nimi kdysi brázdili pole.

Vedle zetorů stály stroje, jejichž značky se jen těžko určovaly. Byly to traktory domácí výroby, přizpůsobené přesně potřebám majitele. Za zdí parkovaly zcela moderní, oproti starým zetorům mohutné stroje. Z těchto tří kategorií vybírali návštěvníci své favority.

Z veteránů dostal nejvíce, a to 54 hlasů Zetor 25 pana Křížka z Janova. Za ním s devatenácti hlasy skončil Zetor 3511 Michala Kroba ze Hředel. Třetí byl s patnácti hlasy Porsche pana Dudáčka z Lužné. V kutilské kategorii obhájil loňské prvenství traktor-gril Radka Bartoše. Z moderních se nejvíce líbil Zetor 7245 pana Kobzy z Chrášťan. Za ním skončil John Deere paní Kučabové z Pochvalova. Třetí byl pásový John Deere Lupofytu Chrášťany.