Tři muži v nejlepších letech si tak konečně užili dárek, který dostali od přátel k padesátinám. Protože je koš balonu dost velký, vznesli se s nimi do výšky i další kamarádi. Nejprve se balon na poli vzdouval celkem pozvolna, když ale dosáhl patřičné velikosti, šlo všechno ráz na ráz. Posádka rychle nastoupila, či naskákala do koše, balon se odpojil od lana, připoutaného k terénnímu autu, a poměrně rychle stoupal výš a výš směrem k Jesenici. Zážitek za všechny popsal Jiří Pšenčný: „Byla to mimořádně vydařená taškařice. Viděli jsme obce kolem Rakovníka, Senomaty, Přílepy. Vše jsme si krásně prohlédli. Bohužel byl opar, takže jsme například neviděli Krušné hory." Ale pilot balonu to posádce vynahradil a pohrával si s ním. Balon letěl třeba snad jen půl metru nad korunami stromů, takže by se daly skoro hledat houby, kdyby nějaké rostly. Nakonec šťastně, s elegancí a měkce přistál na poli u Klečetného.
Pilotovi se povedlo balon zastavit na třetí dotek země, a to prý to dokáže i na druhý. Balon totiž musí přistát kvůli bezpečnosti nejpozději dvacet minut po západu slunce. To se podařilo stihnout, i když se let protáhl nakonec místo plánované hodiny na hodinu třicet pět minut. Vítr totiž zavál balon nad lesy, kde přistát opravdu nešlo. Na místě byla otázka, zda se posádka mohla ve vzduchu bát. To Jiří Pšenčný okamžitě uvedl na pravou míru: „Let je neuvěřitelně příjemný a komfortní. Balon ve vzduchu jen klouže. Nebál se nikdo, a byli mezi námi i tací, kteří se bojí vystoupat na rozhlednu. Užili jsme si to moc. V budoucnu to musíme určitě zopakovat.
Ovlivnit dráhu balonu se nedá. Letí tam, kam ho odnese vítr. Před přistáním, což je zhruba po hodině letu, si pilot už vyhlíží vhodnou plochu k přistání, například louku nebo pole. Balon musí přistát nejpozději dvacet minut po západu slunce kvůli světlu, protože po tmě už není dobře vidět terén, elektrické dráty a další překážky. Řídí ho pilot, který musí mít pilotní průkaz jako na sedmnáctimístné letadlo. Má své místo v kóji, kde jsou i plynové lahve. Po stranách jsou dvě kóje pro pasažéry.
Let se musel kvůli nepříznivému počasí několikrát odložit. Kdy nesmí balon vzlétnout, vysvětlila Jiřina Tetourová ze společnosti Balon Praha: „Nesmí se létat ve velkém větru, pouze při 15 km za hodinu. Ještě do dvaceti kilometrů je to bez problémů. Samozřejmě pokud se zvýší rychlost větru za letu, s tím se nedá nic dělat. Pak bývá rychlejší přistání. Dochází k vlečení koše po poli. Dále balon nesmí do vzduchu při velké dešťové oblačnosti. Dnes sice oblačnost je, je i zhoršená viditelnost, ale oblačnost není dešťová."
Jiřina Tetourová letěla snad tisíckrát. Strach nikdy neměla. Podle ní je létání balonem bezpečné, protože se pokaždé létá v bezpečných podmínkách. „Není u nás známý žádný problém, žádná havárie, jako například v Egyptě. Tam je to jinak. Piloti létají, i když nemají certifikované plynové lahve. Často tam používají lahve, které se u nás používat už nesmějí." V Egyptě nejsou tak přísné kontroly, nepoužívají se kvalitní materiály a létá se, i když je to zakázané. ⋌