V informacích na úřední desce totiž stálo, že uzavírka, která by značně zkomplikovala dopravu do hlavního města, započne nejspíše za čtrnáct až 21 dní a vyhlášena bude těsně před svým začátkem. Řídí se totiž počasím. 


Závislost dopravní komplikace na počasí i její neurčité vyznění se nakonec vysvětlilo. Uzavírka měla nastat kvůli úpravě povrchu silnice v úseku dvou zrádných zatáček u rybníku Kraclák. Právě tato lokalita je neslavně proslulá častými dopravními nehodami, a to i smrtelnými. 


Nově by proto vozovka v tomto úseku měla dostat protiskluzový povrch. Jenže se zdá, že na termínu realizace úprav se příslušné orgány zapomněly domluvit.
Zatímco dopravní policie, která podnět na úpravu silnice podala letos v létě, od začátku počítala s tím, že protiskluzový povrch se v místě bude pokládat až v letních měsících příštího roku, KSÚS (Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje), jelikož se jedná o krajskou komunikaci, mezitím vysoutěžila realizační firmu a podala avízo starostům dotčených obcí, že úprava má být hotová do konce letošního října. 


Jak ale potvrdil vedoucí rakovnického odboru dopravy František Frölich, letos už k tomu s nejvyšší pravděpodobností nedojde. Při nástřiku vozovky je totiž nutné dodržovat technologické postupy, které si žádají minimální teplotu nad deset stupňů Celsia, suchou vozovku a bezvětří. Úpravy se tak odloží nejdříve na jarní měsíce a s nimi i uzavírka hlavního tahu na Prahu. 


„Silnice by měla být uzavřena úplně. S tím, že objízdná trasa se bude lišit pro nákladní a osobní dopravu. Řidiči osobních aut budou jezdit kolem Bucku, nákladní auta přes Kněževes. Dopředu ale nedokážeme říct přesné datum, vše opravdu záleží na tom, jaké bude zrovna počasí a na rychlosti vybrané firmy,“ uzavřel František Frölich.