Jejich rodiče si mezitím dali čaj nebo kávu a malé občerstvení u stolků a přitom sledovali, jak se jejich dítka činí. Do třídy je napoprvé odvedly pohádkové postavy – Pipi Dlouhá Punčocha, Šebestová, trpaslík, princezna a Červená Karkulka. Tam už je předaly do rukou učitelů.

„Prostřednictvím jednotlivých úkolů poznáváme, jak je na tom dítě s jemnou motorikou, jestli umí stříhat a jestli drží správně tužku. Pozorujeme také, jestli dítě umí správně mluvit a jestli nepotřebuje další logopedickou péči," popisovala jednotlivé úkoly paní učitelka Markéta Zápalová.

Pak ještě přišel na řadu přednes básničky, poznávání pohádky podle obrázku a její vyprávění. Dále poznávání zvířat a jednoduchých geometrických tvarů.

„Nejvíce většinu dětí potrápilo zavazování tkaničky, ale jinak byly všechny šikovné. Jsou na tom i logopedicky lépe. To se oproti minulým letům zlepšilo," zkonstatovala Zápalová.

Když už budoucí prvňáci všechny úkoly splnili, čekala je odměna. Tu jim připravili jejich starší kolegové. Nejprve si vybrali velký barevný kornout z papíru a do něj si postupně vybírali vystřihovaná zvířátka, obrázky a také kalendář předškoláka. V něm postupně objeví, co se v každém měsíci děje významného, třeba že k únoru patří masopust. A hlavně jim připomene, že mají jít prvního září poprvé do opravdové velké školy!

Každý měsíc provázel obrázek na vymalování a bonbon coby sladká odměna. A úplně nakonec šerpa předškoláka.

Honzík Hůla právě plnil úkoly s paní učitelkou. Než se vypravil k zápisu, trochu se doma s maminkou Markétou připravoval. Poznávali barvy, zvířata, počítali.
„Syn se do školy těší. Nejprve se mu nechtělo, ale byli jsme se ve škole podívat minulý týden, líbilo se mu tu a začal se těšit," svěřovala se Markéta Hůlová.⋌