„Zaznamenali jsme ohromný nárůst takto parkujících řidičů kamionů. Hlídky dopravních policistů se snaží řidiče poslat jinam, ale nemají kam," nastínil situaci Ladislav Heller, vedoucí Dopravního inspektorátu Policie ČR v Rakovníku.

Nejinak hovořil k problému i velitel Městské policie Rakovník Pavel Škvára. „Vyjeli jsme na místo a řidiče vykázali. Kam ale dále jel, to jsme neřešili," řekl Škvára.

Ladislav Heller také ještě upozornil na to, že není problém pro policisty, aby udělovali řidičům neustále pokuty. Podle vedoucího dopravního inspektorátu to však není systémové řešení.

Rakovničtí úředníci, stejně jako vedení radnice, o parkování kamionů mimo parkoviště vědí delší dobu.

Jenže celé roky zůstalo jen u jednotlivých studií. V Rakovníku v současné době pouze platí obecně závazná vyhláška zakazující parkování nákladních aut nad 3,5 tuny jinde, než na místech k tomu určených.

Kde všude nejvíce řidiči kamionů parkujíStarosta Zdeněk Nejdl (ODS) se během schůzky, kterou svolal opoziční Miloslav Kubínek (KSČM), nechal slyšet, že případů parkování kamionů není zase tolik. „Nejsem úplně obeznámen s tím, jak se závody snaží řešit problém parkování kamionů, když zrovna neexpedují. Taková analýza mi jednoznačně chybí," uvedl Zdeněk Nejdl.

Ivo Žďánský, vedoucí Odboru správy majetku Městského úřadu Rakovník sdělil, že tento problém se na radnici de fakto řeší od roku 1996 a znovu poté o třináct let později, tedy v roce 2009. „Během těch let se ale celá řada věcí změnila. Rozhodně žádná větší informovanost problém nevyřeší. Řidiči nejsou ochotni platit. Pokud máte podnikatelský záměr, město vám v tom rozhodně bránit nebude," reagoval Ivo Žďánský na jednu z možností, kdy volnou plochu nabídl Autostop Rakovník. Podle Radka Fišera spolumajitele firmy, je tu kapacita okolo pětadvaceti kamionů.

Ani tento návrh se zprvu lidem z radnice nezamlouval. Podle nich je kapacita nedostačují. „Kapacita pro pětadvacet kamionů je dostačují. V Rakovníku je maximálně v průběhu noci okolo deseti kamionů," reagoval Ladislav Heller.

Jakmile bude určené centrální parkoviště, měl by být s parkujícími kamiony mimo parkoviště konec. „Hlídka by řidiče kamionů upozornila na existenci parkoviště pro kamiony. Pokud by řidič výzvu neuposlechl, dostal by pokutu v plné výši," komentoval Tomáš Jirásek, dopravní inženýr dopravního inspektorátu.

Toto řešení se postupně ukázalo jako ideální. Kromě toho by měli muži zákona k dispozici od firmy Autostop Rakovník letáčky s mapou na parkoviště.

„Na systému informačních letáčků, kde by byla uvedeny i GPS souřadnice, se pan Fišer již domlouvá s dopravním inspektorátem. Řekl jsem mu, ať nečeká na zdlouhavé kroky města," řekl Miloslav Kubínek. Ten také Rakovnickému deníku sdělil, že někteří lidé dodnes nemohou rozdýchat postoj města k tomuto problému a jeho oddalování.

„Ta schůzka rozhodně nebyla o tom, že by pan Kubínek objevil Ameriku, ale měla za cíl řešit problém parkování kamionů a najít vhodné řešení," připomněl opoziční zastupitel a ještě dodal, že po debatě s vedoucím dopravního inspektorátu budou policejní hlídky, když řidič nebude například vybaven navigací, doprovázet kamion na parkoviště. „Jedná se o dočasné řešení, než se vyřeší dopravní značení," doplnil policista Tomáš Jirásek.