V dostupnosti historického centra a také u autobusového a vlakového nádraží by tak měla vyrůst nová parkoviště. Rakovnická radnice tím tak reaguje na kritiku a hlavně potřebu řidičů a návštěvníků z okolí, že nemají kde ponechat svá vozidla.

Jedna parkovací plocha by měla vzniknout v lokalitě vedle hotelu U Vrátných. Plochu budou moci využívat i obyvatelé z okolí.

V současné době vedení města jedná o parkovací ploše u vlakového nádraží poblíž odboru dopravy

„Jedná se o plochu s panely u odboru dopravy. České dráhy (vlastník pozemku, pozn. red.) snížily prodejní cenu. Ta nyní činí tři sta tisíc korun. Budeme o její koupi ještě jednat na zastupitelstvu. Vzniknout by zde mohlo dalších provizorních čtyřicet parkovacích míst," informoval starosta Rakovníka Pavel Jenšovský. Podle něj je vedení rakovnické radnice v otázce vytvoření většího prostoru k parkování v lokalitě u vlakového nádraží vázáno územním plánem. Teprve po jeho změně bude možné tady vytvořit plochu pro dalších zhruba sedmdesát vozidel. Automobily by poté mohly stát také na zeleném pruhu u komunikace po levé straně ve směru k vlakovému nádraží.

„Zde se počítá se šikmým stáním osobních automobilů. Nedojde tady přitom k odstranění zeleně, pouze se tady umístí zatravňovací dlaždice, zachovány zůstanou i zdejší stromy. Město má na tuto lokalitu již připravenou studii," sdělil bližší informace starosta Pavel Jenšovský a jedním dechem ještě podotkl: „Bohužel, nyní běží dotační titul, na který právě kvůli územnímu plánu nedosáhneme."

Bezpečí pěších

Nejen řidiči, ale také turisté a především cykloturisté si stěžují na bezpečnost na komunikaci v ulici Nábřeží Dr. Beneše (vedoucí kolem marketu Billa a následně autobusového nádraží a plaveckého bazénu). Právě zde totiž většina řidičů nyní parkuje.

„Situace je tu mnohdy dost tristní. Mnozí tu parkují, jak chtějí. Sice tu občas vídám policejní hlídku, jak pokutuje špatně parkující řidiče, ale i tak by stálo za to s touto dopravou něco udělat. Pro cyklisty je to tu nebezpečné kvůli vysokému počtu automobilů. Je s podivem, že se tady nic ještě nestalo," reagoval na dotaz Rakovnického deníku před časem Petr Krupka.

Radnice o tomto problému sice ví, ovšem v současné době nelze se situací nic dělat. Radnice v současné době čeká na vyhodnocení zkušebního zavedení jednosměrného provozu na silnici mezi plaveckým bazénem a zimním stadionem. „Teprve po rozhodnutí, jaký zde bude dopravní systém, čili zda bude zachována jednosměrka, pak bude mít smysl se situací něco dělat," řekl starosta Pavel Jenšovský. Ten zároveň podotkl, že se situace v této části města zlepší, jakmile vzniknou nová parkovací místa poblíž vlakového nádraží a také až bude zrekonstruován bazén. Právě po celkové rekonstrukci plaveckého bazénu vznikne na prostranství před vstupem do bazénu nové parkoviště s parkovacími automaty.

„Parkovací plocha by pak sloužila především návštěvníkům plaveckého bazénu. Ve stejné době bychom ovšem chtěli mít již nějaká parkovací místa před nádražím, abychom řidiče, kteří dnes parkují u bazénu, mohli přeposlat tam," vysvětlil Pavel Jenšovský. Dopravní kolaps zde prý nehrozí. V rekonstrukci prostranství před plaveckým bazénem se počítá s odstraněním současné vyvýšené rampy, která zabírá značný prostor. Místo ní pak vzniknou další parkovací místa.

Dostatek míst?

Před téměř čtyřmi lety nechalo vypracovat tehdejší vedení rakovnické radnice studii o počtu parkovacích míst, a to na základě kritiky tehdejší opoziční ČSSD.

„Dohadujeme se nad dopravou, zabýváme se tím, kolik bude na náměstí závor, ale nikdo se již nezajímá o to, kde budou auta parkovat," poukázal tehdy opoziční zastupitel za sociální demokracii (ČSSD) Jiří Ludačka. Nejen že tehdy oživil na několik málo minut myšlenku na vznik parkovacího domu, ale rovněž se dožadoval, aby radnice situaci ohledně možností parkování v okolí historického centra Rakovníka zmapovala.

To radnice splnila.

Tehdejší starosta města Zdeněk Nejdl (ODS) seznámil novináře a také veřejnost se studií o možnostech parkování. Podle ní je v historickém centru Rakovníka a jeho nejbližším okolí celkem patnáct set míst k parkování.

„Z toho nějakých dvě stě dvacet je zpoplatněno na Husově náměstí a dalších sedmdesát míst za poplatek je k dispozici na parkovišti u kulturního centra," četl ze studie Zdeněk Nejdl. Tehdejší starosta tak zároveň připomenul, že regulací počtu aut na náměstí nedochází k omezování podnikatelů. A ani zprůjezdnění náměstí by nevedlo ke zlepšení obchodních podmínek. „Obávám se, že by to mohlo být nakonec obráceně," podotkl Nejdl a dodal: „Někteří podnikatelé mi říkají, že je znát, že jsme opravili parkoviště u Jednoty. Lidé tam odsud už prý do Vysoké ulice nedojdou."