Situace vygradovala počátkem roku 2014. Rakovník byl tehdy doslova plný kamionů stojících i třeba na autobusových zastávkách, ale také u krajnic či na polních cestách. Složitost situace tehdy navíc komplikoval fakt, že hlídka nejen státní, ale i městské policie v Rakovníku mohla sice nepoctivé řidiče pokutovat, ovšem nemohla jim nabídnout alternativu, kde nákladní soupravu zaparkovat.

To se ale změnilo. Nyní mají řidiči kamionů k dispozici i třeba parkoviště v Luženské ulici. Pokud řidič neuposlechne, policisté vše řeší pokutou.

„Policie, převážně pak dopravní, dohlíží na parkování kamionů v celém Rakovníku. Každý den jsou prováděny kontroly parkování těchto nákladních souprav, a to jak v denních, tak i v nočních hodinách. Je-li objevena nákladní souprava zaparkovaná na místech, kde nemá být, policie řidiče vyzve k přeparkování, a to do firmy s hlídáním v ulici Luženská v Rakovníku," sdělila současný postup policistů mluvčí rakovnické policie Michaela Richterová. Ta zároveň doplnila, že v případě, kdy policejní hlídka nezastihne u nákladní soupravy řidiče, je na tahač instalována takzvaná botička. V tomto případě pak podle mluvčí Richterové hrozí řidiči pokuta až dva tisíce korun.

Ovšem zatímco v úvodních měsících roku 2014 parkovali řidiči kamionů opravdu kde se jen dalo, nyní se situace relativně zklidnila. Potvrzují to slova rakovnické policejní mluvčí Michaely Richterové.

„Za poslední dobu je zjištěno minimum nesprávného parkování právě těchto nákladních souprav," dodala pro Rakovnický deník mluvčí rakovnické policie.

Jak již bylo ale několikrát zmíněno, počátkem roku 2014 situace okolo nesprávně parkujících kamionů vyústila ve schůzku nejen zástupců policie, ale také tehdejšího vedení města, opozice a městského úřadu. „Ta schůzka rozhodně nebyla o tom, že by pan Kubínek objevil Ameriku, ale měla za cíl řešit problém parkování kamionů a najít vhodné řešení," řekl tehdy Rakovnickému deníku Miloslav Kubínek, nynější člen rady města, tehdy ovšem opoziční zastupitel. Právě on byl tehdy hlavním iniciátorem schůzky.

Ivo Žďánský, vedoucí Odboru správy majetku Městského úřadu Rakovník, na schůzce sdělil, že tento problém se na radnici defakto řeší od roku 1996 a znovu poté o třináct let později, tedy v roce 2009. „Během těch let se ale celá řada věcí změnila. Rozhodně žádná větší informovanost problém nevyřeší. Řidiči nejsou ochotni platit. Pokud máte podnikatelský záměr, město vám v tom rozhodně bránit nebude," reagoval Ivo Žďánský na jednu z možností, kdy volnou plochu nabídl Autostop Rakovník. Podle Radka Fišera, spolumajitele firmy, je tu kapacita okolo pětadvaceti kamionů.

Tento návrh se zprvu lidem z tehdejšího vedení radnice nezamlouval. Podle nich je kapacita nedostačující.

„Kapacita pro pětadvacet kamionů je dostačující. V Rakovníku je maximálně v průběhu noci okolo deseti kamionů," vyvracel na schůzce Ladislav Heller, vedoucí dopravního inspektorátu. V Rakovníku platí i nadále obecně závazná vyhláška zakazující parkování nákladních aut nad 3,5 tuny jinde, než na místech k tomu určených.