Nejčastější příčinou bylo nevěnování se řízení (197 nehod). Dále nepřizpůsobení rychlosti jízdy (108), nedání přednosti v jízdě (38) a předjíždění (19). Více se bourá v létě, protože lidé více cestují na prázdniny, na dovolenou. Vyjíždějí i sváteční řidiči.

Dopravní policisté řešili celkem 485 nehod. Vznikla škoda bezmála za třicet milionů korun. Smutné číslo však může zmírnit další skutečnost. Při nehodách vloni zemřeli tři lidé proti osmi v roce 2012. Těžce se zranilo 15 lidí 
(r. 2012: 25). Lehce se zranilo také méně osob, celkem 145 
(r. 2012: 160). Pokles policisté zaznamenali také u zavinění nehody pod vlivem alkoholu. Nehodu pod vlivem alkoholu loni zavinilo 17 řidičů, rok předtím 22.

Kraclák
A kde nejvíce řidiči bourali? Překvapivě ne na karlovarce, ale na silnicích II. třídy. Tam se stalo 190 nehod (r. 2012: 178). Na silnicích první třídy došlo ke 155 nehodám (předloni 103). „Čekali jsme, že to bude na karlovarce, ale jsou to právě silnice druhé třídy. Místa jsou to také dobře známá. Jednoznačně vede silnice z Rakovníka na Rudu," zkonstatoval vedoucí Dopravního inspektorátu v Rakovníku Ladislav Heller. Dále jsou to silnice Rakovník – Jesenice, Rakovník – Čistá, Rakovník – Pavlíkov a naposledy Rakovník – Křivoklát až na Leontýn.

Silnice Rakovník – Ruda je nebezpečná v úseku zvláště u rybníka Kraclák, kde lze očekávat námrazu. Řidiči i přes zákaz tady předjíždějí, nedodržují stanovenou rychlost jízdy, riskují. „Tady už další bezpečnostní opatření udělat nemůžeme. Místo je označené jako úsek častých dopravních nehod. Stojí tam značka Pozor, zatáčka, je tu doporučená rychlost, zákaz předjíždění, upozornění na námrazu na silnici. Už jen záleží na řidičích, jak dodržují předpisy," zkonstatoval Heller.

Kontroly
Policisté ale nenechávají místa častých dopravních nehod bez povšimnutí. Dopravní nehodovost vyhodnocují každý týden. Na místa častých nehod se vysílají dopravní hlídky. Ty měří rychlost, kontrolují nejčastější prohřešky řidičů. Doposud se to vyplatilo. Ale někteří řidiči si říci stejně nedají. Jeden příklad za všechny uvedl Ladislav Heller: „Hlídka kontrolovala rychlost před Řevničovem. Zhruba sto metrů za nimi se stala závažná nehoda z důvodu vysoké rychlosti jízdy." Často je můžete potkat právě v úseku Ruda – Rakovník, kde v civilním vozidle kontrolují rychlost jízdy a předjíždění.

Střety se zvěří
Velký nárůst znamenají nehody při střetu se zvěří. V roce 2013 jich bylo 108, rok před tím 79. „Policisté si vytipovali nejčastější místa střetu se zvěří. Chtěli by ve spolupráci s mysliveckými sdruženími používat odpuzovače zvěře kolem silnic. Je to vlastně sprej, který se nastříká v pásu zhruba dvacet metrů od silnice a zvěř tam nejde. Mají s tím dobré zkušenosti například v jižních Čechách kolem zámku Hluboká. Nástřik vydrží až půl roku. „Myslím, že by nám myslivecké sdružení mohlo vyjít vstříc. Myslivcům také vzniká škoda a navíc se m

usí o zabitou zvěř na místě nehody postarat a zlikvidovat jí v kafilerce," mínil Heller. Nejvíce zvěře zahyne na karlovarce, pak v úseku od jesenické křižovatky do Jesenice, v okolí Bucku, Děkova, Vrbice, směrem na Lužnou, na Špičáku až k Městečku a směrem na Senomaty. Na karlovarce u Řevničova, Hořesedel, Hořoviček. Situace se pak ještě zhorší na jaře, kdy zvěř vychází na pastvu