A bude nejspíš ještě hůř, jelikož avízovaná obleva a následný mráz stav pozemních komunikací ještě zhorší.

Trnem v oku Rakovničanů je především Plzeňská ulice. Výtluky zde jsou hluboké někdy i více než sedm centimetrů a vyhnout se jim je pro řidiče téměř nadlidský úkol. Podle Rakovničanů je to důsledek toho, že jsou silnice opravovány nekvalitně a nikdo kvalitu nesleduje.

„Není to tak dlouho, co zde byla silnice rekonstruována, tuším, že snad dva roky. A díry jsou tu znovu a řekl bych, že v ještě větším rozsahu. Firmy by měl někdo kontrolovat, aby práci odvedly poctivě. Není možné, aby se neustále opravovaly ty samé silnice a na ostatní nezbylo,“ řekl dosti rozhořčeně Vladimír Jirkovský, který ihned dodal: „Není to problém jen Plzeňské ulice, ale i dalších silnic.“ A podobných názorů na špatně odvedenou práci uslyšíte od řidičů nespočet.

V samotném Rakovníku jsou silnice, které spadají pod správu a údržbu města, monitorovány. „V případě větších závad ohrožujících bezpečnost provozu nebo chodců má Údržba městských komunikací připravenou takzvanou studenou směs, kterou lze použít na krátkodobé opravy i za nízkých teplot,“ informoval mluvčí rakovnické radnice a Městského úřadu Rakovník Jan Polák.

Nejen podle Poláka, ale také podle Správy a údržby silnic (SÚS) Kladno bude skutečný rozsah nutných oprav a rekonstrukcí znám až po skončení zimní sezony. Ta končí koncem března.

„Poté bude zřejmé, jak velké opravy se budou muset realizovat, to jest zda pouze záplaty nebo větší rekonstrukce,“ doplnil Polák. Město Rakovník má v návrhu rozpočtu pro letošní rok vyčleněno na opravu pozemních komunikací a chodníků částku osm milionů korun. „V roce 2010 město Rakovník mělo v rozpočtu šest milionů korun. Mimořádně navýšili tuto položku v loňském roce zastupitelé o pět milionů korun. Peníze získalo město z prodeje firmy Tepelné zásobování Rakovník,“ dodal Polák.

SÚS provede po zimním období vyhodnocení nutných oprav krajských silnic. Opravy menších a drobných výtluků by měly být hrazeny z finančních prostředků SÚS. Podle mnohých řidičů a také silničářů bude stav silnic po zimě ještě horší, než je nyní. Blížící se obleva a následné noční mrazy poškodí ještě více povrchy vozovek.

„Zateklá voda do nezadělaných spár v noci zmrzne a začnou se tak tvořit další díry, které se budou zvětšovat,“ prozradil silničář, který si nepřál být jmenován.