Je jasné, že po noci, strávené za volantem, s očima upřenýma do sněhové záplavy a ještě k tomu na silničkách kolem Jesenice nebo na Křivoklátsku, moc člověku do řeči není. Ale pan Frolík je zkušený cestmistr a moc dobře ví, že ta krásná ladovská zima dokáže dát řidičům opravdu zabrat.

„Máme od firmy ČNES, a.s. Kladno, která má zodpovědnost za provádění zimní údržby v souladu s operačním plánem, objednáno dvaadvacet traktorových radlic a sedm sypačů s radlicemi a mohu říct, že veškerá technika je pořád v provozu. Vyjíždíme už večer a celou noc projíždíme silnice hlavně tam, kde se, jako na včerejšek, tvořily jazyky a závěje,“řekl František Frolík.

Ptát se na to, kde bylo na Rakovnicku nejhůř, je jako nošení dříví do lesa. Prostě všude, kde jsou otevřené úseky, hlavně prý třeba směrem na Čistou.

„Dnes byl v noci větší mráz, takže se jelo ve sněhu trochu bezpečněji, než když je jen kolem nuly a silnice je rozbředlá. Mimo obce ale byly dost velké závěje všude,“ upřesnil situaci na Rakovnicku cestmistr Frolík.

Cestmistrovství Rakovník má na starosti sedm okruhů, vlastně celé Rakovnicko kromě Novostrašecka, o které se už zase stará cestmistrovství Nové Strašecí. A k tomu ještě i hlavní tahy v samotném Rakovníku.

„Protahovali jsme i hlavní silnice ve městě a po protažení se ještě, to už k ránu, sypalo solí. Jinak v Chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko sypeme samozřejmě kamennou drtí, přírodním materiálem. Jinde se používá chemický posyp a sůl. Zásoby posypu se sice tenčí, ale pořád ještě je jich dost.“

Unavené osádky vozů se pochopitelně střídají. Kdo ví, co je sedět za volantem, tak si také umí představit, že v noci a ve sněhu na krkolomných silničkách se určitě nejedná o moc zábavnou projížďku.

Ale rakovničtí silničáři jsou chlapi na svých místech a moc dobře ví, že zima vlastně teprve začíná.

Autor: Karla Lisová