Dispečer dal pokyn k výjezdu veškeré techniky k údržbě silnic v deset dopoledne. Situace ve všech částech regionu nebyla stejná. První tradičně vyjely sypače na Novostrašecko ze střediska v Novém Strašecí. Mezi prvními vyjely rovněž na Čistecko.

„Do terénu vyrazila veškerá technika, to znamená deset sypačů a třicet dva traktorových radlic. Sníh padal ještě zhruba do třiadvaceti hodin. Večer v jednu chvíli foukalo, takže se na některých místech tvořily sněhové jazyky. Jezdily celou noc. Ještě během pátečního dopoledne jsme ošetřovali silnice třetí třídy,“ zkonstatoval František Frolík cestmistr SÚS Kladno, pro cestmistrovství Rakovník.

Silnice, které spadají pod toto cestmistrovství, se podařilo udržet sjízdné. Nikde se nevyskytl větší problém. Dokonce ani u Kracláku na silnici mezi Rudou a Novým Strašecím.

Protože byl silný mráz, sůl pomaleji zabírala. Největší účinnost má do minus sedmi stupňů. Proto silnice nebyly hned mokré, ale zůstávala na nich ujetá vrstva sněhu.

Pod cestmistrovství Rakovník spadá celé Rakovnicko. To je rozděleno na sedm okruhů. Okolí Nového Strašecí spadá pod cestmistrovství Nové Strašecí.
Veškeré práce kolem údržby silnic, to znamená i letní údržbu, například výpravy, už několik let smluvně zajišťuje ČNES, a.s. Kladno, v okolí Nového Strašecí pak Městský podnik služeb Kladno. K tomu jsou ještě v jednotlivých obcích nasmlouvané traktory s radlicemi.

Zimní údržba se proplácí podle posypaných kilometrů. V každém vozidle je namontován systém GPS. Ten přesně spočítá ujeté kilometry.
„Technika vyjíždí pouze na pokyn dispečera. Ten může vozidla sledovat on-line na počítači,“ vysvětlil František Frolík.