Na opravy těch větších je vhodná pokládka živice. Naopak souprava Turbo se již v minulosti osvědčila především na drobné praskliny a méně hluboké výtluky a každoročně je na opravu komunikací pronajímána na zhruba pět měsíců.

Průměrná cena oprav za jeden měsíc se v uplynulých letech pohybovala okolo 200 tisíc korun měsíčně bez DPH (pronájem, materiál, práce) s tím, že opravy klasickým způsobem jsou finančně náročnější. „Finanční prostředky budou vynaloženy v obou případech. Ideální kombinací je samozřejmě malé výtluky opravovat soupravou Turbo a velké výtluky klasickým způsobem pokládky živicí,“ sdělil tiskový mluvčí radnice Jiří Cafourek.

Frézování a pokládka živice se každoročně uskutečňuje po celém městě. V některých ulicích je potřeba položení živice ve větším množství jako např. Malinovského, Jiráskova a v některých ulicích je potřeba pouze vyspravení lokálních výtluků, jako například S. K. Neumanna, nebo nábř. T. G. Masaryka.

Za pronájem oprav systémem nástřiku emulze město zaplatí 600 tisíc korun. Cena zahrnuje náklady na materiál, pronájem, práci, popř. další oprávněné náklady. Za opravu pokládkou živíc zaplatí rovněž 600 tisíc korun a cena je stejná jako v loňském roce, kdy byla schválena objednávka ve výši 600 tisíc a byla plně vyčerpána.

„Nyní se po zimním období začne s frézováním největších výtluků a opravou živicí klasickým způsobem a teprve poté nebo v souběhu se začne opravovat technologií Turbo,“ dodává Jiří Cafourek.

ANKETA DENÍKU: ČEŠI V POHYBU
Kvůli mezinárodní situaci letošní prázdniny strávíme převážně v Česku.Deník se rozhodl zjistit, jak chcete letošní dovolenou strávit právě vy a vaši blízcí. Do speciální ankety se zapojily již stovky čtenářů. Zúčastnětese také a pomozte nám zjistit, jak bude léto v Česku vypadat. Stačí do 20. května 2020 vyplnit anonymní formulář, který najdete na adrese www.cesivpohybu.cz.