To by znamenalo, že majitelé a provozovatelé obchodů a občerstvení, kterých je na pěší zóně v Nádražní ulici hned několik, by museli při každém vjezdu použít případnou vjezdovou kartu a čekat u frekventované křižovatky, až sloupek zajede na úroveň komunikace. Jak to ale bude v případě, kdy do těchto provozoven přijede zásobování, či se systém jednoduše porouchá? To si dotčení podnikatelé zatím ani nechtějí představit.


Jedním z těch, kteří proti novému parkovacímu systému v centru města veřejně vystoupili, byl podnikatel Petr Svoboda, jenž v Nádražní ulici provozuje hned několik služeb a v místě také dlouhodobě žije. „Nesmyslný závorový systém z našeho města dělá placené parkoviště. My, kteří v jeho centru žijeme, jsme jím obtěžováni a často i perzekuováni. Několikrát denně stojíme fronty, které za rok čítají hodiny. Když za námi jedou příbuzní, dodavatelé i hosté hotelu, musí prosit, aby jim výjezdová závora byla otevřena. Byly však i případy, kdy museli platit celodenní parkování, i když jeli na náš soukromý pozemek. To je skandální,“ nechal se podnikatel slyšet na posledním zasedání zastupitelstva. 


Pro změnu ve stávajícím závorovém systému někteří občané brojí již několik let. Proti jejich přání však už dříve rozhodlo nejen zastupitelstvo města, ale posvětila ho také ombudsmanka Anna Šabatová. A to když v říjnu rozhodla ve prospěch vedení radnice a prohlásila, že parkovací systém není protiprávní. 
„Již podruhé se šetřením ombudsmana ukázalo, že město nepochybilo, jde-li o fungování městem zvoleného systému placeného parkování a související regulaci dopravy v centru města dopravními značkami,“ řekl tehdy k vyústění sporu starosta Rakovníka Pavel Jenšovský. Na závorový systém, který reguluje provoz aut v centru města, ale také rozčiluje řadu občanů, si stěžoval místní podnikatel Jan Loder.


Nejvíce znepokojeni jsou samozřejmě ti, kterých se změny v rámci nového systému parkování týkají nejvíc. Podnikatel Svoboda také upozornil na to, že dosud byly závory při vjezdu a výjezdu po 18. hodině a o víkendech zvednuté, tudíž průjezd náměstím byl pro řidiče plynulý. I to by se ovšem podle jeho slov mělo změnit. 


„Málokdo ví, že závory budou spadlé po celou dobu, tedy i v noci. Svoboda pohybu, kterou nám město dávalo po 18. hodině a o víkendech tím končí. Kdo nebude muset do centra, tam nepojede. A jak bude řešený krizový příjezd například hasičů či záchranky, to se teprve uvidí,“ vyjádřil své obavy Petr Svoboda.


Za nový systém město vydá kolem pěti milionů korun bez daně. Tehdejší mluvčí radnice Alida Štulajterová popsala veškeré změny, které na řidiče už brzy čekají. „ Součástí projektu na nový parkovací systém na Husově náměstí je posunutí vjezdové závory v Palackého ulici západním směrem, a to včetně nové technologie. Ta bude vyměněna také u stávající vjezdové brány ve Vysoké ulici. Dále dojde k osazení pěti takzvaných platbomatů, tedy platebních terminálů na Husově náměstí a před budovou Gymnázia Zikmunda Wintra,“ uvedla s tím, že zmiňovaná Nádražní ulice, stejně tak Trojanova, by i nadále měly zůstat pěšími zónami.


Největší, či snad nejviditelnější novinkou však bude odstranění stávající výběrčí budky na Žižkově náměstí. Její místo i funkci nahradí dvě automatické výjezdové závory. U nich řidiči přiloží parkovací lístek k čtecímu zařízení a odjedou.


„ Celý systém bude komunikačně přepojen na novou optickou síť a dojde také k rekonfiguraci kamerového systému na příjezdu i výjezdu,“ vyjmenovala poslední z chystaných změn v parkování mluvčí rakovnické radnice. 


S realizací uvedených novinek by se mohlo začít po novém roce. Předběžný termín byl stanoven na březen 2018, po skončení zimního období. Se zakázkou na nový systém radnice ale počítala už dříve. Čekalo se však na potřebné stavební povolení. 


Občané města komentují nový systém různě. Někteří se na připravované změny těší, jiní jsou spíše skeptičtí. Řeší se také cena, kterou město za nový systém zaplatí. Podle mnohých je příliš vysoká. Navrhují proto pořízení pouze parkovacích automatů a zbytek financí využít na jiných místech.