Hlavní pořadatel Jaroslav Hurt na startu přivítal například Zdeňka Rosu, v tu chvíli jako předsedu JZD, na krásně zachovalém skútru. Dál se tu vyjímaly takové kousky, jako například motorka ČZ 175 nebo BMW z třicátých let. Obě „dámy" v originálním stavu vyjely do vrchu jako nic. I když si „zetka" trochu zazlobila.

Mezi startující se tentokrát vetřely stroje vyrobené před několika lety. I tyhle „ošklivé motorky" startér nakonec do vrchu pustil. Poprvé letos startoval učitel autoškoly Rostislav Konečný. Zastoupil zesnulého legendárního učitele autoškoly Mirko Polcara.
Motorek se účastnilo letos o něco méně. Možná jezdce odradilo nesnesitelné vedro, které nemilosrdně rozpalovalo asfalt. Také

Jaroslav Hurt při představení programu přítomné hned upozornil: „Budu se snažit posunovat vše dopředu. Žádné zdržování. Jinak bychom se tu dneska všichni upekli. Časy v programu jsou jen orientační. Všechny si vás na start vždy svolám." Když se motorky všechny najednou skutálely z kopce zpět na křižovatku, vyrazily automobilové veterány, letos poprvé také Jaguar SS 100. Jeho řidič sem vážil cestu od Kladna. Po autech měly sólo jízdu vozidla Veřejné bezpečnosti. Tentokrát jich odstartovalo nejméně deset, aby tak připomněly sedmdesáté výročí založení sboru. Několik vozů, většinou volhy, přijelo ze Slaného. Z Hořesedel s žigulíkem žlutobílé barvy dorazil Jiří Krejčí. „Jen jsme natankovali a trochu to naleštili. Dál jsme nemuseli nic dělat. Auto je pořád připravené," popisoval Krejčí.

Nápad udělat auto Veřejné bezpečnosti přišel vlastně jako nouzové řešení. „Máme s kamarádem všechny typy vyráběných žigulíků. Jeden přebýval. Nevěděli jsme nejdříve, co s ním. Tak jsme z něj udělali auto VB. Tím pádem jsme se seznámili s partou ze Slaného," vyprávěl Krejčí. Nastříkat auto přesně podle originálu dnes není těžké. Šablony vytvoří firmy, které se zabývají reklamou.

Kromě žlutobílé klasiky sem pánové přijeli ještě s žigulíkem modrobílým. Tahle kamufláž se vyskytovala na konci osmdesátých let v Praze. Na žigulíky jako na spolehlivé stroje nedá Jiří Krejčí dopustit. Ještě dnes šlapou jako hodinky a těší se velké oblibě. Při jízdě veteránů dělají předvoj celé koloně. Hodně lidí se před nimi ještě dnes pro vzpomínku fotografuje.