Když pak Jaroslav Hurt zavelel „Ke strojům a motory natočit, pánové a mezi nimi i dvě dámy většinou lehce nastartovali své milované stroje a vyjeli ze vrat zbrojnice na dvě kola spanilé jízdy kolem návsi. V plné parádě se přihlížejícím představily převážně zetory pětadvacítky, třicítky s kabinami i bez. Některé vzorně udržované, jiné upracované, jakoby právě vyjely z pole. Zejména chmelařům připomněl dobu úzkých řádků ve chmelnicích, které místo koní mohl obdělávat jen malotraktor Holder. Ukázaly se tu také dvě frézy s posádkou jako vystřiženou ze slavného filmu Postřižiny. Nezvyklým tvarem i stavbou se vyjímal polský stroj typ Dempr z roku 1986 se sklápěčkou vpředu.

Rakovnický místostarosta Miroslav Samaš na ustanovujícím zasedání zastupitelstva města.
Spor v hnutí ANO: místostarosta zůstal

Přivezl ho Zbyněk Veselý ze Slaného: „Stroj jsem koupil, akorát jsme do něj dávali silnější motor. Ten původní byl rozsypaný. Jeto dobrý dělník, uveze 1,5 tuny. Používám ho na stavbě k dopravě materiálu. Je jednoduchý, dá se dobře spravit. Pasují na něj díly snad z celého bývalého RVHP. Takzvané předělávky tu zastupoval traktor Modrá svině, který předělal neznámý kutil na Novostrašecku v osmdesátých letech. Přední a zadní nápravu měl z ruského vysokozdvyžného vozíku a motor včetně převodky ze Škody Octavie. Sedačky měl z autobusu a přední pneumatiky ze Škody Octavie a zadní z Tatry V3S.  Na svůj první traktor Zetor 5511 zavzpomínal Václav Vicjan z Hořesedel: Přivezl jsem ho z továrny v Brně po vlastní ose. Jel jsem tam přes noc vlakem. Do osmi hodin ráno trvala předávka traktoru. Natankoval jsem a vyjel směr Praha. Tenkrát ještě nebyla dálnice. V Čáslavi jsem si udělal hodinu přestávku na večeři.“

Přes Prahu ho převezl jeden kolega, který také přebral traktor. Před Novým Strašecím asi ve dvě v noci Václava Vicjana přemohla únava, proto zajel k lesu a chvíli se prospal. Pak dojel do Hořesedel do tehdejšího státního statku. „Bylo to krátce po tom, co jsem přišel z vojny v roce 1967. Celkem si traktor vyzvedlo dvanáct traktoristů a rozjeli se na všechny strany. Kabina pak přišla zvlášť vlakem. Tak se traktory tehdy vozily. Byl to můj první traktor a první ve statku tohoto typu. Každý ho obdivoval. Měl první sedačku se vzduchovým polštářem. Každý se na ni musel posadit,“ vzpomínal Václav Vicjan. S tímto traktorem jezdil asi osm let. Pak s dalšími, protože celý život pracoval ve chmelu.
Hředelskou traktoriádu opět připravili místní dobrovolní hasiči jako součást hředelské pouti. Po spanilé jízdě následovala prohlídka strojů, vyhodnocení divácké soutěže o nejhezčí traktor. Nechyběly vepřové hody a od 20 hodin začala taneční zábava pod širým nebem.

První traktor si přivezl z Brna po vlastní ose  
Na svůj první traktor Zetor 5511 zavzpomínal Václav Vicjan z Hořesedel: "Přivezl jsem ho z továrny v Brně po vlastní ose. Jel jsem tam přes noc vlakem. Do osmi hodin ráno trvala předávka traktoru. Natankoval jsem a vyjel směr Praha. Tenkrát ještě nebyla dálnice. V Čáslavi jsem si udělal hodinu přestávku na večeři.“

Přes Prahu ho převezl jeden kolega, který také přebral traktor. Před Novým Strašecím asi ve dvě v noci Václava Vicjana přemohla únava, proto zajel k lesu a chvíli se prospal. Pak dojel do Hořesedel do tehdejšího státního statku. „Bylo to krátce po tom, co jsem přišel z vojny v roce 1967. Celkem si traktor vyzvedlo dvanáct traktoristů a rozjeli se na všechny strany. Kabina pak přišla zvlášť vlakem. Tak se traktory tehdy vozily. Byl to můj první traktor a první ve statku tohoto typu. Každý ho obdivoval. Měl první sedačku se vzduchovým polštářem. Každý se na ni musel posadit,“ vzpomínal Václav Vicjan.

S tímto traktorem jezdil asi osm let. Pak s dalšími, protože celý život pracoval ve chmelu.

Třicátá výstava lilií v Rabasově galerii v Rakovníku
Mám radost z každé nové odrůdy, která se povede, říká pěstitel lilií
Některé domy u Plzeňské silnice se ani neopravují.
Bude Jesenice bez aut dříve než Rakovník?