V příštích letech ale ani s tímto navýšením nebude počet stání kolem nádraží městu stačit, proto je plánováno i další parkoviště na protější straně silnice, které nechají vybudovat České dráhy.

„Nově vznikající parkoviště je jen první etapou řešení parkování v této lokalitě. Ostatní pozemky směrem ke kolejím patří Českým drahám, s nimiž jednáme o vzniku dalších parkovacích míst,“ potvrdila mluvčí radnice Kateřina Hradilová.

Další parkovací místa v okolí by měla vzniknout zmenšením autobusového nádraží.

Několik desítek aut běžně parkuje na panelech u dopravního inspektorátu, část blíže k nádraží se stane parkovištěm v rámci rozsáhlé modernizace vlakové stanice, která je naplánována na rok 2024. „České dráhy od nás přijaly studii plánovaného parkoviště a chtějí ji využít. Od vzniku nových parkovacích míst si slibujeme odlehčení v lokalitě za sokolovnou a hlavně podél Rakovnického potoka, kde parkují lidé, kteří dále jezdí autobusy do Prahy,“ uvedl starosta města Luděk Štíbr.

Nejde přitom o jediné plánované rozšíření parkovacích míst v lokalitě. Autobusové nádraží je zbytečně rozlehlé, a proto by mělo dojít k jeho zmenšení. „Jeho část by mohla být využita pro parkování sportovců a návštěvníků sportovní haly, kterou plánujeme rozšířit,“ připomněl rakovnický starosta.

V posledních letech ubyla po výstavbě bytového domu parkovací místa na Sekyře, další zmizí z oblasti za sokolovnou, kde vznikne skateboardový areál. O další zhruba tři desítky míst by mělo přijít Husovo náměstí, a to v rámci plánované revitalizace.

Další možnosti k navýšení parkovací kapacity v centru města podle starosty Štíbra už nejsou. Nabízely se například nezastavěné plochy nad Vysokou bránou, tam však vzniku parkoviště brání územní plán. „Lidé tam už parkují, ale kdyby tam mělo vzniknout parkoviště, musela by proběhnout změna územního plánu, což se nestane. Proto se raději tváříme, že tam o parkování nevíme a místo nijak neudržujeme. Svým způsobem to pomáhá odlehčit situaci v centru,“ poznamenal Štíbr.