Kaktus, stroj ČZ 76 z roku 1932, poznáte snadno. Má hlavu a válec motoru z jednoho kusu a ten vypadá jako kaktus. Půllitr je ČZ 500 z roku 1939. Obě motorky spolu s třetí, Endurem 250 z roku 1968, naložil ráno do dodávky. Po vlastní ose jet až z Křivoklátu by podle jeho slov nebylo možné. A ani na přípravu posádka neměla příliš času. „Jen jsme nalili benzín do nádrže. Dvakrát jsme to prošlápli a jelo se," popisoval přípravy a zároveň chválil poctivé české stroje Jaroslav Antoni.

Vybírat stroje do Strakonic bylo opravdu z čeho. Podle odhadu asi ze šedesáti kousků. Ale volba padla na kaktus, který tu byl před pěti lety pouze jeden a ještě nepojízdný. Pětistovka se už dlouho nedostala ven a tak si zasloužila projet se mezi lidmi i vyfotografovat na pamětní tablo. Na enduru se zase rád svezl Ladislav Toncar, bývalý motokrosový závodník.

Všichni tři účastníci jsou praví srdcaři. „Vynechat takovou akci, jako je devadesát pět let Čezety, by byla velká chyba," zkonstatoval za všechny Jaroslav Antoni.