Rakovnická pobočka je nyní otevřena každé pondělí a středu od 9 do 12 hodin, avšak klienti mohou pouze do prvního patra, kde jsou vystaveny všechny informace, formuláře a žádosti. Přímo v budově je velká schránka, kam mohou vhazovat různé dokumenty a žádosti. Schránka je k dispozici i před budovou.

Když není otevřeno, veškeré dokumenty jsou dostupné na webu urad.prace.cz. „Pokud nám něco chybí, lidé nějaký dokument nedodali, komunikujeme s nimi telefonicky či elektronicky. Hovorů máme nyní opravdu hodně, takže si to občas připadáme jako vlaštovky na drátě a lidem se omlouváme, že v tu chvíli neberme telefon, protože máme na uchu jiný, ale snažíme se volat všem zpět a komunikovat,“ uvedla ředitelka rakovnické pobočky Jitka Ledvinová.

Podle ní je také důležité, aby lidé dávali pracovnicím úřadu aktuální kontakty. „Lidé nám sice dříve nahlásili telefon, ale pak si změnili číslo a už nám to zapomněli sdělit. Pak nastává problém, protože se s nimi nedokážeme spojit,“ upozorňuje Jitka Ledvinová.

Ředitelka ÚP Rakovník také potvrdila, že nedošlo v souvislosti s opatřeními k nějakým zásadním organizačním změnám. „Tím, že hlavní prioritou pracoviště je vyplácení dávek, které se dělá poštou či elektronicky, se pro nás toho zase tak moc nemění. Pouze ti zaměstnanci, kteří byli jsou v přímém kontaktu s klienty v rámci poradenské činnosti, nemají takové vytížení, a tak vypomáhají v agendách a všude, kde je to zrovna nutné. Řada pracovnic totiž zůstala doma kvůli tomu, že musí hlídat při uzavření škol a školek své děti,“ vysvětluje Jitka Ledvinová.

close Koronavirus v Česku info Zdroj: Deník zoom_in