Soutěž každým rokem pořádali letečtí modeláři z Leteckomodelářského klubu Pavlíkov. Jejich barvy hájili Miroslav Husák starší s Cesnou a Jan Doubrava s Mustangem. Daleko to neměli čtyři zástupci z Rakovníka Pavel Vydra starší a mladší se Spitfairy Matěj Michalička a Jiří Nachtigal s Thunderboldem. Tahle polomaketa se mezi ostatními tak trochu vymykala. Má rozpětí křídel metr devadesát a je poháněná elektromotorem, což u tak velkého letadla nebývá tak časté. Ostatní piloti přijeli například z Holubova, Prahy, Brandýse a Třebíče.

Letadla hodnotili tři bodovači. Nejprve si maketu prohlédli na zemi a porovnali jestli se shoduje s přiloženou dokumentací.

Pak už piloty čekaly tři soutěžní lety. Při silném větru nebylo snadné bezpečně odstartovat nebo přistát. „V červnu jsme čekali lepší počasí, ale zatím to docela jde. Hlavně neprší a je pod mrakem. Fouká vítr o rychlosti pět metrů za vteřinu. To je tak na hranici. Nejvíce starostí dělá pilotům boční vítr. Tady ale zatím piloti podávají velmi dobré výkony,“ zhodnotil podmínky ředitel soutěže Radim Hoblík.

Ideální podmínky znamenají bezvětří a sluníčko za mraky, aby nesvítilo pilotům do očí.Vítr pokazil start Miroslavu Husákovi, raději ani nevzlétl.
„To nevadí, ještě mi zbývá jeden a ten snad nepokazím,“ konstatoval. Závodníkům se totiž ze tří letů ten nejhorší škrtá, tedy nepočítá.