Symbolického přestřihnutí pásky u nové výrobní haly se v dubnu zúčastnil generální ředitel závodu Jakub Drahorád, starosta města Luděk Štíbr, viceprezident produktové skupiny Valeo Stiv Smudja, dále Marc Vrecko, prezident obchodní skupiny Valeo a Leoš Dvořák, generální ředitel R&D závodu v Praze. „Výroba v nové hale je zaměřená na produkty parkovacích senzorů. Dále zde probíhá příprava na výrobu radarů a vyrábí se také v tzv. čisté zóně se specifickými podmínkami čistoty,“ uvedla Andrea Štenglová z interní komunikace.

Aktuálně v druhém rakovnickém závodu, kde se kromě parkovacích cenzorů vyrábí také kamery pro systémy sledování bdělosti řidiče (driver monitoring system), a kontrolní panely pracuje přes 550 zaměstnanců. Výroba je vysoce automatizovaná. „Je to dané samotnými produkty, kde například plošné spoje se ani nedají vyrábět jinak, než plně automaticky. Momentálně máme výrobu pokrytou z hlediska počtu zaměstnanců. Růst týmu očekáváme, ale řádově to bude spíš v desítkách zaměstnanců z profesí jako elektrotechnici, inženýři výrobní automatizace, logistici,“ upřesnil Gábor Iffland, ředitel komunikace.

Ze slavnostního otevření nové výrobní haly podniku Valeo Rakovník. | Video: Deník/Josef Rod

Celková rozloha závodu je nyní 16 tisíc metrů čtverečních, další budoucí rozšíření jsou v plánu na stávajícím pozemku v ulici v Lubnici v průmyslové části města. Právě tudy má zanedlouho vést budoucí obchvat Rakovníka.

Vedení podniku očekává stabilní růst odbytu rakovnického závodu. „Obecně pro celou skupinu Valeo platí to, že hodnota objednávek na produkty ADAS (pokročilé asistenční systémy řidiče) se v roce 2022 ztrojnásobila a rostla dvouciferně i v roce 2023. Každé třetí vozidlo vyrobené po celém světě je vybaveno pokročilými asistenčními systémy a senzory od Valeo. Díky aktuálnímu rozšíření bude továrna v Rakovníku v ústřední roli tohoto růstu,“ informoval Iffland s tím, že počty se týkají objednávek, tedy toho, co automobilky objednaly na další období 3 až 5 let, nikoliv růstu realizovaných tržeb.