Právě schválení studie je důležitým krokem k odstranění výběrčí budky na výjezdu z centra v historickém zákoutí. „Termín realizace je někdy v závěru příštího roku. Až se připraví projekt, musí se požádat o územní rozhodnutí, stavební povolení. Jen územní a stavební řízení trvají okolo pět a půl měsíce," reagoval na dotaz Rakovnického deníku starosta města Pavel Jenšovský.

„V příštím roce jsou už na to připravené nějaké peníze v rozpočtu města," doplnil informace místostarosta města Miroslav Samaš (ANO). „Téma parkování v centru je, zdá se, neřešitelný problém. Kolik let už se toto řeší? A že to bude v příštím roce, tomu nevěřím. Uvěřím, až vše bude hotové," řekl Václav Šťastný z Rakovníka.

A co radními schválená studie obsahuje? Tou nejočekávanější změnou je odstranění zmíněné výběrčí budky. Místo ní u výjezdu budou nainstalovány dvě automatické závory, které budou posunuty směrem k Pražské bráně. Vjezdní závora v Palackého ulici bude naopak posunuta směrem k ulici Čs. legií. Další novinkou bude instalace výdejního sloupku se semaforem bez mechanické zábrany, a to především kvůli vozidlům zásobování. „Na výjezdu budou automatické závory, které budou pouštět řidiče na základě zaplaceného parkování. Zásobování, které má povoleno vjezd do Nádražní ulice v určitých časech, by se tak nemělo jak prokázat. Řidič u sloupku se semaforem zastaví, vyzvedne si lístek a na výjezd z náměstí bude mít stanovený určitý čas, aniž by cokoliv platil.

Nový parkovací systém by měl odstranit tolik kritizované fronty. „Nebudou se vytvářet fronty u výjezdu, jako se vytvářejí občas nyní. Budou zde dvě výjezdní závory místo jedné, řidiči budou k závoře přijíždět s už zaplaceným lístkem," dodal Pavel Jenšovský.

Změnu či modernizaci parkovacího systému řeší vedení města už třináct let. Až letos v dubnu ale prošel zastupitelstvu návrh na modernizaci závorového systému. Vedení radnice už tehdy příznivcům klasických parkovacích automatů řeklo, že zmodernizovaný závorový systém bude připravený i na takovýto provoz. „V budoucnu bude možné odstranit závory a vyzkoušet fungování na parkovací automaty. Tato varianta by byla realizovatelná až v době, kdy bude dostatek strážníků městské policie. Dopravní komise velmi dlouho hledala systém, který by nahradil ten, co tu funguje. Náměstí se stává jakýmsi průjezdním bodem, závory tvoří jakousi selekci," řekl Miroslav Samaš.

Ačkoliv odpůrci závor ve městě tvrdí, že tento systém nemá obdoby ve střední Evropě, v Brně od příštího roku chtějí parkovací systém se závorami zavést. Důvod? Mnoho automobilů v centru města a také nepoctiví řidiči, kteří za parkování neplatí.