Tento týden začal platit výlukový jízdní řád, který pasažéry na dlouho přiměje změnit jejich návyky. Vlaky budou jezdit jinak a často také jindy, než jsou lidé zvyklí. Změny časů odjezdu se týkají vlaků jezdících v severojižním směru; na kralupské trati. Jízdní řád na kladenské trati, tedy z metropole na západ, se dramaticky nemění, ale vlaky budou jezdit tak, aby se obešly bez využití nefunkčního přemostění Vltavy a ostrova Štvanice; většinou mají končit v nově zřízené zastávce nedaleko stanice metra Vltavská (tedy poblíž nádraží Praha-Bubny).
Změny budou dlouhodobé: Negrelliho viadukt dle plánů zůstane mimo provoz do září 2019. Samotné práce na jeho rekonstrukci ovšem budou pokračovat i v době, kdy se na zmodernizované koleje vrátí vlaky. Vše má být definitivně hotovo až v roce 2020. Rekonstrukce přes kilometr dlouhého památkově chráněného viaduktu z poloviny předminulého století, má vedle možnosti vysílat přes Vltavu více rychlejších vlaků, přinést i ztišení provozu a díky moderní technologii nabídne také větší bezpečnost.