Nejenže by mělo po kolejích jezdit více vlakových souprav, zlepšit by se měla také jejich návaznost, která často cestujícím připadala nelogická a nutila je na lokálních nádražích čekat i dlouhé desítky minut. 


Nelichotivým příkladem je již dlouhodobě vlakové spojení z Rakovníka do západočeské metropole, Plzně. Lidé mířící tímto směrem musejí při cestách přestupovat. A to buď v Berouně, či na nádraží v Blatně u Jesenice, kde se napojují na rychlík z Mostu do Plzně. Jenže doba, která dělí příjezd osobního vlaku do Blatna a odjezd rychlíku do Plzně, ještě před nedávnem běžně čítala i hodinu. 


„Občas jezdím z Rakovníka do Kralovic nebo do Plzně a tam je to spojení špatné, některé vlaky úplně zrušili,“ postěžoval si oslovený Vladislav Vébr z Rakovníka. Jako důchodce jezdí vlakem už jen sporadicky a pravidelné cestování ho míjí. I přesto však vítá, když na přestupních stanicích nemusí zdlouhavě čekat. 


A to by se nejen jemu mělo od platnosti nového jízdního řádu stávat co nejméně. Někde se posílí stávající spoje, jinde přibudou zcela nové.

Na nový ranní spoj, který bude jezdit v pracovní dny, se mohou těšit cestující, kteří se do Rakovníka dopravují z Domoušic. Právě odtud bude vyjíždět ranní vlak, který by měl do Rakovníka dorazit osm minut po šesté hodině. Pozitivní změny v dopravě přinese také jeden nový spoj z Rakovníka do Loun, který odjíždí už v pět hodin a tři minuty ráno. Týká se však jen víkendových dní. 


Příjemnější cestování, méně stresu a čekání by mělo panovat také na trase z Rakovníka do Berouna a zpět. Na trati 174, která leží právě mezi těmito dvěma městy, totiž dojde k časovému posunu většiny vlaků, ale tak, aby se zachovaly přípoje z Berouna do Prahy a zpět. Navíc také dojde k rozšíření nabídky spojů. Nově pojede jeden pár vlaků v dopoledních hodinách, tak aby byl dodržen maximálně dvouhodinový interval mezi jednotlivými spoji. Dále pojede jeden odpolední pár vlaků navíc o víkendech v letní sezoně a také poslední pár spojů pojede nově denně, tedy navíc o víkendech. 


Pro obyvatele Rakovnicka jsou významné také změny na trati 120 Rakovník – Kladno – Praha. Po celý nadcházející rok 2018 na ní bude pokračovat výluka kvůli opravě Negrelliho viaduktu v Praze, vlaky proto budou i nadále začínat a končit na zastávce Praha-Bubny Vltavská. Pro cestu na hlavní nádraží je proto v současnosti nejrychlejším způsobem využití metra.