1/10

Karel Folber, ředitel 1. ZŠ Rakovník:

Diskuze ohledně případného zrušení známkování žáků do třetí třídy osobně sleduji s velkým zájmem. Moje dojmy jsou zatím rozporuplné, počkám si na nějaký konkrétní návrh. Známky bych však rozhodně nezatracoval. V rukou dobrého učitele jistě dobrý nástroj. Mají u nás dlouhou tradici, ve většině případů jsou pro žáky srozumitelné, stejně tak pro rodiče. Trochu se musím pousmát nad tím, že by žáci, jak jsem se dočetl, mohli mít namísto známky několik hodnocení, přičemž míru zvládnutí každé oblasti by učitel vyznačil například pomocí čtverečků. Pominu-li vyšší míru administrativní zátěže: nevím, jestli více či méně černých čtverečků sníží u žáků stres a přestanou se mezi sebou poměřovat. Spíše se jedná o jinou variantu škálování.
Osobně nejsem vášnivým zastáncem známkování, ale očekávám, že před definitivním rozhodnutím dá ministerstvo seriózně na misky vah veškeré plusy a minusy nejen nového kriteriálního hodnocení, ale i stávajícího na školách převažujícího známkování, obecně prostě zavedené letité praxe. Ministerstvo chce více slov a méně známek. Když už, tak by zadání mělo znít: Více smysluplných a srozumitelných slov a méně známek. A to není podle mě jednoduché.

arrow_left Předchozí
1/10
Další arrow_right